BMW s-a gandit in sfarsit si la mintea noastra greu incercata de atatea cifre si adopta o noua strategie, par-impar. Mai exact, numere impare pentru berline (Seria 3, Seria 5, Seria 7) si numere pare (Seria 4, Seria 6) pentru variantele coupe si convertible.
Gata cu lectia de matematica. Deci, ce aduce nou conceptul BMW Seria 4? Destule, in afara numelui. In primul rand e mai mare, mai lata, mai lunga si mai joasa decat Seria 3. In lumina reflectoarelor de la Detroit, proportiile par perfecte daca raportam dimensiunile la design-ul agresiv. Parca ar fi o versiune redusa a seriei 6. Va trebui sa asteptam insa varianta de serie, cand vom vedea probabil si roti mai mici, precum si elemente vizuale usor estompate. Oricum, in momentul de fata, sunt destule reminiscente fata de vechiul E46 seria 3, probabil cel mai reusit design al BMW.
Recunoastem ca avem o dorinta secreta: vrem ca si varianta de serie sa arate la fel, desi e ne cam indoim. E posibil ca viata ornamentelor de pe aripi sau a manerelor ingropate sa se fi terminat odata cu Salonul de la Detroit. Ce mai ramane atunci? Apoape sigur, farurile cu tehnologie LED, care aduc o noua identitate vizuala, grila redesenata, spoilerele fata si spate, forma literei L, care apare obsesiv in partea din spate, precum si prizele de aer din spatele rotilor din fata. Era sa uitam de vopseaua unicat (Liquid Metal Silver), creata special pentru a evidentia proportiile masinii.
La interior, la prima vedere, BMW pare sa nu fi facut prea multe modificari fata de Seria 3. Doar la o prima vedere, de departe, pentru ca materialele folosite fac diferenta. Toate sunt de foarte buna calitate, culminand cu scaunele din piele cusuta de mana. Aceeasi piele se regaseste si pe consola. Insertiile mate din lemn de castan dau interiorului un aer de opulenta, pe care, din pacate, s-ar putea sa nu il regasim si in versiunile de serie.
BMW nu a confirmat deocamdata niciun detaliu legat de motorizari. Cum insa noua masina e orientata mai mult spre perfomanta, ne asteptam ca doar variantele mai puternice sa faca pasul la cifra 4. Initial zvonurile dadeau doua motorizari: 428i, de 240 CP, respectiv 435i de 300 (300 CP). Noi ne asteptam insa la altceva. Motorizarea pe benzina ar putea veni in variantele 420i (181 CP), 430i (242 CP) si 435i (302 CP). Pentru diesel e posibil sa vedem un 420d (181 CP), 430d (254 CP) respectiv noul 435d (309 CP). Totodata, pentru 420i va fi oferita si varianta cu tractiune integrala.
Nu putem vorbi de o noua serie BMW fara sa ne gandim la acel „M” pe care-l iubeste toata lumea. Suna bine M4 Coupe sau M4 Convertible, nu? Ar fi frumos sa le vedem aliniate langa viitorul M3 cu care vor imparti probabil noul motor de 3 litri, 6 cilindri si 450 CP. Noile modele „M” ar putea fi si mai economice din moment ce Seria 4 va fi probabil mai usoara decat predecesoarea cu numar impar.
Seria 4 va intra in productie la sfarsitul anului si se va lupta cu Audi A5. Pretul nu a fost anuntat, dar ne asteptam sa fie unul competitiv, probabil cu aproximativ 5.000 de euro mai mare decat cel al seriei 3. Varianta decapotabila va aparea in showroom-uri la scurt timp dupa Seria 4 Coupe. Nici Seria 4 Gran Coupe nu va ramane prea mult in urma.
Asa cum spuneam la inceput, pentru BMW 3-2=4. Matematica nemtilor ar putea sa ne aduca spre finalul anului si un BMW Seria 2, din moment ce in decembrie au aparut primele poze spion cu viitorul model. Mai ramane ca nemtii sa reinvie defuncta serie 8, sa rupa apoi gura targului cu, de ce nu, o eventuala serie 9 si se pot lauda ca au acoperit tot intervalul 1-9.