datorită cererii solide pentru maşini de teren în Europa şi SUA, deşi creşterea din China a încetinit, transmit AP, Bloomberg şi Reuters.
În perioada ianuarie-martie 2015, profitul ajustat înainte de taxe şi dobânzi (EBIT) a urcat cu 20,6%, la 2,52 miliarde de euro (2,83 miliarde de dolari), în timp ce analiştii se aşteptau la 2,191 miliarde de euro.
În primele trei luni, marja de profit la divizia auto a BMW s-a situat la 9,5%, un nivel similar cu cel înregistrat în primul trimestru din 2014, în timp ce rivalele Audi şi Mercedes-Benz au raportat marje de profit de 9,7% şi, respectiv, 9,4%. Compania germană şi-a reafirmat obiectivul de a înregistra vânzări record în acest an, datorită lansării a 15 modele noi sau modernizate Rolls-Royce, Mini şi BMW.
În primul trimestru din acest an, vânzările brandului BMW au urcat cu 5,4, la 451.576 maşini, datorită majorării cererii în Europa, SUA şi China şi a creşterii cu 30% a livrărilor SUV-ului X5. Veniturile au urcat în primele trei luni cu 14,7%, la 20,91 miliarde de euro.
Totuşi, compania germană a avertizat că 'situaţia de pe piaţa auto din Rusia va rămâne probabil dificilă. De asemenea, va continua procesul de normalizare din China, cea mai mare piaţă auto din lume, ceea ce va avea ca rezultat o creştere mai puţin dinamică'.
Profitul net a urcat cu 4%, la 1,51 miliarde de euro (1,70 miliarde de dolari).
Atât Audi, cât şi Mercedes, şi-au propus să devanseze BMW în termeni de vânzări până la finele deceniului şi, în ultima vreme, au redus decalajul.
Cu toate acestea, IHS Automotive estimează că, pe ansamblul acestui an, marca BMW îşi va păstra titlul de lider cu 1,82 milioane de autovehicule vândute la nivel mondial, comparativ cu 1,7 milioane vehicule vândute de Audi şi 1,6 milioane de Mercedes-Benz.