Sergio Pininfarina a murit azi. Compania a fost, este si va fi ramane probabil cel mai mare carosier al tuturor timpurilor. Battista Farina a infiintat “Societa Anonima Carozzeria Pinin Farina” in 1930. “Pinin” inseamna “cel mai mic din familie” si a fost porecla fondatorului Battista. I-a placut atat de mult incat in 1961 si-a schimbat numele dupa un decret dat chiar de presedintele Italiei in acea vreme – Giovanni Gronchi.
Dupa contracte cu Rolls,Ferrari, Fiat, Alfa si Lancia, fiul Sergio Pininfarina a preluat compania (1966, dupa moartea tatalui) si a crescut vanzarile cu 10.000 % in 50 de ani (de la 500 la 50.000 de masini/an). Nepotul lui “Pinin”, Nino Farina a fost primul campion mondial in Formula 1. Sergio a terminat Politehnica din Torino, unde a si predat in 1970 un curs de design auto.
De mic stia mai mlte limbi straine si statea langa tatal sau in industria de masini. Cu Sergio Pininfarina CEO, compania a creat masinile secolului: Ferrari 410 SA, Dino Berlinetta, F40, Enzo, Cadillac Alante (1986), Bentley Azure (1995), Peugeot 406 Coupe (1996).
Sergio Pininfarina a fost primul din industrie care si-a construit tunel de vant la fabrica (pentru studiul aerodinamicii la masini). Si asta s-a intamplat acum 50 de ani. Si a mai fost printre primii care si-a pus problema poluarii pe care o produc masinile. In 2005 a fost numit senator pe viata de catre presedintii Carlo Azeglio Ciampi (in functie) si Giorgio Napolitano (in devenire).
Sergio Pininfarina a ramas Presedinte de Onoare al Companiei Pininfarina dupa ce a murit azi. Tot rol onorific in companie are si fiul lui Sergio, Andrea, care a murit in 2008 cu o motocicleta Vespa.
Pininfarina S.p.A. (cotata si la bursa italiana) are sediul in Cambiano, Italia. Produce automobile (design si fabricare). Din 2006 incoace are constant 3.500 de angajati. Societatea a produs peste 100 de modele, concepte, pentru marcile italienesti, dar si pentru Mercedes, Nissan, Peugeot, Bentley, Rolls Royce, Hyundai, Mitsubishi, Volvo si altii.