Deşi nu este mare, procentul e în creştere. În 1992, spre exemplu, doar 5.7% dintre gospodăriile americane nu aveau un autovehicul. Sunt însă zone în care cifra e semnificativă, mai mult de o treime, sau chiar jumătate din populaţia unor oraşe alegând să renunţe la maşini.
Iată care sunt oraşele în care americanii nu vor să conducă:
10. Seattle, Washington
Gospodării care nu deţin un autovehicul: 16.6 %
Persoane care folosesc transportul public pentru a merge la muncă: 19.7 %
Transportul în comun: 57.3 puncte, conform unui studiu realizat de Walk Score
Populaţie: 621.897 locuitori
Aproape una din cinci persoane alege să folosească mijloacele de transport în comun pentru a ajunge la muncă în Seattle, mult peste media naţională din Statele Unite, de o persoană din 20. Investiţiile în infrastructură continuă, anul trecut începând construcţia unui tunel care să înlocuiască secţiunea autostrăzii SR 99 care trecea prin oraş. Seattle este unul dintre puţinele oraşe din SUA care încă are tramvaie.
9. Milwaukee, Wisconsin
Gospodării care nu deţin un autovehicul: 19.9 %
Persoane care folosesc transportul public pentru a merge la muncă: 8.6%
Transportul în comun: 48.8 puncte
Populaţie: 598.916 locuitori
Deşi o cincime dintre gospodăriile din Wisconsin nu deţin un automobil, populaţia este în continuare dependentă de autovehicule. În 2012, 10.8% dintre cetăţeni s-au grupat şi au folosit autovehiculele în comun, pentru a face economii, un procent mai mare decât cel al persoanelor care au utilizat transportul public.
8. Detroit, Michigan
Gospodării care nu deţin un autovehicul: 26.2 %
Persoane care folosesc transportul public pentru a merge la muncă: 9.4 %
Transportul în comun: -
Populaţie: 706.201 locuitori
Procentul celor care nu deţin un autoturism a crescut brusc în Detroit, de la 21.2% în 2007, la 26.2%, în 2012. Salariile foarte mici ar putea să fie una dintre explicaţii, venitul net median al gospodăriilor din Detroit fiind cu jumătate mai mic decât în restul restul ţării. În 2011, doar 59.7% dintre rezidenţi au fost deserviţi de transportul public.
7. Chicago, Illinois
Gospodării care nu deţin un autovehicul: 27.9 %
Persoane care folosesc transportul public pentru a merge la muncă: 26.3 %
Transportul în comun: 65.3 puncte
Populaţie: 2.705.248 locuitori
Peste 40% dintre locuitorii din Chicago nu au folosit autoturismele personale pentru a merge la muncă în 2012. Dacă un sfert dintre locuitori au folosit mijloacele de transport în comun, o parte importantă a populaţiei a ales să meargă pe jos. Conform primarului Rahm Emanuel, transportul public este esenţial pentru dezvoltarea economică a oraşului.
6. Baltimore, Maryland
Gospodării care nu deţin un autovehicul: 31.2 %
Persoane care folosesc transportul public pentru a merge la muncă: 19.2 %
Transportul în comun: 56.9 puncte
Populaţie: 620.216 locuitori
Aproape o treime dintre gospodăriile din Baltimore nu deţin un autoturism, o creştere cu două procente faţă de anul 2007. Baltimore are un sistem de transport în comun foarte bine pus la punct şi condiţii optime pentru cei care vor să meargă pe jos. Aurtorităţile plănuiesc deschiderea unor noi linii de metrou uşor, Red Line.
5. San Francisco, California
Gospodării care nu deţin un autovehicul: 31.4 %
Persoane care folosesc transportul public pentru a merge la muncă: 33.1 %
Transportul în comun: 80.5 puncte
Populaţie: 814.233 locuitori
Sistemul de transport public a primit din partea Walk Score al doilea cel mai mare punctaj dintre toate oraşele analizate. San Francisco a punctat mai bine decât majoritatea oraşelor şi din punct de vedere al mersului pe jos şi al posibilităţii de a merge pe bicicletă. Peste 55% dintre locuitori au ales să nu meagă cu maşina la muncă, conform unor statistici realizate în 2012.
4. Philadelphia, Pennsylvania
Gospodării care nu deţin un autovehicul: 32.6 %
Persoane care folosesc transportul public pentru a merge la muncă: 26 %
Transportul în comun: 67 puncte
Populaţie: 1.538.567 locuitori
Reţeaua de transport în comun din Philadelphia, administrată de SEPTA, Southeast Philadephia Transportation Authority, include autobuze, troleibuze, metrou şi alte tipuri vehicule pe şine. Pe lângă SEPTA, locuitorii au la dispoziţie încă patru reţele de transport care fac legătura cu localităţile din zona metropolitană.
3. Boston, Massachusetts
Gospodării care nu deţin un autovehicul: 36.9 %
Persoane care folosesc transportul public pentru a merge la muncă: 34.6 %
Transportul în comun: 74.8 puncte
Populaţie: 628.335 locuitori
Procentul celor care au decis să meargă pe jos la muncă în Boston este cel mai mare dintre toate oraşele importante din Statele Unite, 15% în 2012. Reţeaua de transport în comun, MBTA, Massacusetts Bay Transportantion Authority, a fost plasată pe poziţia a treia în Statele Unite de către Walk Score.
2. Washington, D.C.
Gospodării care nu deţin un autovehicul: 37.9 %
Persoane care folosesc transportul public pentru a merge la muncă: 38.6 %
Transportul în comun: 70.4 puncte
Populaţie: 619,020 locuitori
Aproape 40% dintre gospodăriile din capitala Statelor Unite nu deţineau un autoturism în 2012, iar 60% dintre locuitori nu au mers cu maşina la muncă în acel an. În 2010, 82.5% din populaţia oraşului a fost deservită de mijloacele de transport în comun şi această cifră e aşteptată să crească odată cu deschiderea noii linii de metrou Silver Line.
1. New York City, New York
Gospodării care nu deţin un autovehicul: 56.5 %
Persoane care folosesc transportul public pentru a merge la muncă: 55.9 %
Transportul în comun: 81.2 puncte
Populaţie: 8.336.697 locuitori
Transportul în comun din New York este cel mai complex şi cel mai extins din Statele Unite şi deserveşte aproape 90% din populaţia oraşului. Mai mult de jumătate dintre gospodării nu deţin un autoturism, cifră care creşte la 75% în Manhattan.
Metroul din New York este cel mai aglomerat din emisfera vestică, iar staţia Grand Central Terminal este una dintre cele mai mari din lume.
Peste 55% dintre locuitori folosesc mijloacele de trasport în comun pentru a merge la muncă, astfel că oraşul evită 23 milioane de tone de emisii de dioxid de carbon şi economiseşte 19 miliarde de dolari, anual, costurile combustibilului, a întreţinerii autoturismelor şi a drumurilor, etc.