Volkswagen a creat masina ca parte a strategiei de a reduce numarul de accidente produse de erori umane aparute din neatentie sau din cauza oboselii.

Sistemul se numeste TAP - Temporary Auto Pilot (pilot automat temporar) si integreaza toate tipurile de senzori testate pana acum. El poate prelua controlul masinii si decide singur miscarile acesteia.

Primul autoturism care beneficiaza de sistem este un Volkswagen Passat Variant, denumit HAVEit (Highly Automated Vehicle for Intelligent Trafic), care se poate descurca singur in trafic la viteze de pana la 130 km/h, prin monitorizarea continua a imprejurimilor, a soferului si a starii sistemului.

Teoretic, conducatorul auto poate lua mainile de pe volan, predand controlul 100% masinii.

Totusi, Volkswagen spune ca soferul ar trebui sa supravegheze sistemul. La randul lui, sistemul monitorizeaza soferul printr-o camera care ii analizeaza ochii si miscarea volanului, cu scopul de a detecta oboseala.

Pentru ca tehnologia necesara foloseste in special senzori obisnuiti, e de asteptat ca o astfel de masina sa iasa de pe portile fabricii in doar cativa ani.