Fanii au asteptat cu nerabdare varianta decapotabila a noului Stingray inca de la Salonul Auto Detroit 2013. Dorinta li s-a implinit la Geneva, unde General Motors a aratat inca o data dorinta ca C7 Stingray sa devina o masina pentru toate continentele, inclusiv pentru noi, europenii pretentiosi. Insa americanii au fost luati prin surprindere de cat de bine a fost primita masina lor la Salonul de la Geneva. Asta, in ciuda faptului ca diferentele dintre decapotabila si varianta coupe sunt minime.

Chevrolet Corvette Stingray Convertible - 12

Dar insasi lipsa acestor diferente dovedeste faptul ca Stingray a fost gandit de la inceput in varianta decapotabila, in speranta ca va convinge si acea parte a europenilor amatori de masini cu multi cai putere.

Chevrolet Corvette Stingray Convertible - 10

In afara soft top-ului textil, americanii au eliminat prizele de ventilatie pentru transmisie si diferential cu un sistem de prize si difuzoare de aer amplasate sub masina. La interior, Stingray Convertible se bucura de aceleasi materiale premium prezente si pe coupe: fibra de carbon si ornamente din aluminiu, piele nappa si microfibra pentru scaunele GT standard sau configuratia de locuri Competition, pentru circuit. Aceleasi LCD-uri de 8” (unul pentru sofer si celalalt amplasat central), precum si head-up display-ul de pe coupe sunt prezente si in varianta cabriolet, impreuna cu sistemul Drive Mode Selector.

Chevrolet Corvette Stingray Convertible - 6

Inginerii de la Corvette au obtinut un nivel redus al zgomotului la interior datorita lunetei din material fonoabsorbant. Soft top-ul textil poate fi coborat sau urcat in 21 de secunde la viteze de pana la 50 km/h, sau de la distanta, cu ajutorul telecomenzii.
Greutatea a fost redusa cu 18 kilograme fata de coupe. In rest, distributia masei se face in acelasi raport ideal, de 50/50. Sasiul din aluminiu al noului Stingray a fost indeajuns de rigid incat sa permita indepartarea plafonului fara a fi nevoie de elemente suplimentare de ranforsare.

Chevrolet Corvette Stingray Convertible - 1

Motorizarea ramane identica. Noul motor V8 de 6,2 litri si 450 CP, care transmite puterea la rotile spate printr-o cutie manuala cu 7 rapoarte sau, optional, printr-o transmisie automata cu sase trepte. Sefa Chevrolet Europa, Susan Docherty, nu a dat insa niciun detaliu despre performante in timpul prezentarii, dar GM a publicat ulterior datele oficiale. Stingray Convertible atinge suta la ora in 3,8 secunde, iar viteza maxima este de 290 km/h.

VEZI PREZENTAREA NOULUI STINGRAY CONVERTIBLE:

CITESTE SI: Primul Corvette Stingray facut praf!

Corvette Stingray Convertible va intra in productie in aceasta vara. In Europa, decapotabila ar putea costa intre 65.000 si 70.000 de euro, ceea ce o va plasa pe acelasi segment de pret cu Jaguar F-Type V6S sau Mercedes SLK55 AMG.