Bugatti si-a revenit repede dupa socul pierderii titlului de cea mai rapida masina de serie din lume. Francezii detineau recordul de ceva vreme, asa ca era doar o chestiune de timp pana cand sa fie detronati. A facut-o Hennessey in urma cu cateva saptamani.
Francezii s-au pregatit pentru asta si au contraatacat cu un nou titlu: cea mai rapida decapotabila din lume. Evident, noul record l-a stabilit tot un Veyron. Mai exact, un Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse. Si mai putem adauga la numele asta lung terminatia WRC (World Record Car). Cu inca putin efort, Bugatti ar fi putut lua si premiul de cel mai lung nume dat vreodata unei masini!
Recordul s-a stabilit in Germania, pe circuitul de teste Volkswagen, de la Ehra-Lessien. Viteza omologata de TUV a fost 408,84 km/h. Bugatti nu a precizat ce criterii a folosit organizatia nemteasca pentru a omologa recordul. Ar putea fi insa similare cu cele folosite de Guiness Book, care calculeaza media vitezei obtinute in doua curse dus-intors.
Pilotul care a stabilit recordul se numeste Anthony Liu. E acelasi chinez care a pus saptamana asta tot mapamondul pe jar cand a urcat pe net primele poze cu noul Veyron. Toata lumea a crezut ca e vorba de Super Veyron-ul de 1.600 CP, mai ales ca Bugatti a anuntat pe Facebook ca pregateste ceva extraordinar.
Veyron-ul Grand Sport Vitesse WRC folosit pentru recordul mondial va fi prezentat luna aceasta la Salonul Auto de la Shanghai. Masina se va fabrica in editie limitata. Bugatti va construi doar 8 modele pe care intentioneaza sa le vanda cu aproape 2 milioane de euro fiecare.