Constructorul auto japonez prezentase deja în 2012 un vehicul cu această destinaţie, care a fost între timp modificat după consultări cu primăria londoneză şi autoritatea pentru transporturi a municipalităţii.
Taxiul se va baza pe o platformă existentă, NV200, construită la Barcelona şi Spania, şi va fi dotat cu un motor pe benzină de 1,6 litri şi cutie de viteze automată.
Caroseria a fost reproiectată pentru a respecta caietul strict de sarcini pentru taxiurile londoneze şi a permite efectuarea unor viraje strânse.
Nissan s-a angajat că noul model va fi mai puţin poluant decât taxiurile diesel care circulă în prezent în capitala britanică, majoritatea construite de The London Taxi Company, salvată de la faliment şi devenită filială a grupului chinez Geely.
Compania germană Mercedes-Benz a lansat la rândul ei un taxi negru londonez, Vito.
Nissan dezvoltă şi un taxi cu motorizare electrică, e-NV200, care ar urma să fie lansat la Londra înainte de 2020.
În Londra există circa 25.000 de şoferi de taxi licenţiaţi. Aceştia sunt însă afectaţi de concurenţa, după liberalizarea pieţei, venită din partea minitaxiurilor, maşini obişnuite care pot transporta pasageri doar la comandă şi cu un tarif fix.