Autostadt (Orasul Masinilor) e numele pe care nemtii l-au dat parcului tematic de langa uzina Volkswagen, din Wolfsburg. E de fapt un intreg cartier dedicat masinilor, care a devenit imediat si atractie turistica.
Nu mai putin de 600 de masini noi sunt livrate in fiecare zi. Masinile isi asteapta noii proprietari grupate in cele doua turnuri de 60 de metri inaltime. Fiecare turn poate gazdui cate 400 de masini si e legat de fabrica Volkswagen printr-un tunel subteran de 700 de metri.
Un sistem de benzi transportoare aduce masinile noi de la fabrica in subsolul turnurilor. De acolo, masinile sunt ridicate pe platforme robotizate care pivoteaza pe un suport central cu o viteza de doi metri pe secunda. Sistemul le permite clientilor care opteaza sa-si cumpere masinile direct din Autostadt sa le ridice cu zero kilometri la bord.
Turnurile pot fi vizitate cu ajutorul unui lift panoramic, cu pereti din sticla. Clientii si turistii ajung in cele din urma la etajul 20, unde vor avea o panorama a fabricii dar si a orasului Wolfsburg.
Autostadt mai are insa o atractie, construita in vara anului trecut. Pavilionul Porsche e situat in partea opusa celor doua turnuri. Ca si ele, pavilionul e o constructie unica, cu linii curbe care reusesc sa redea dinamica brandului Porsche.
Cea mai spectaculoasa portiune a pavilionului e consola de 25 de metri, care se extinde deasupra apei. Spatiul pe care il creaza e perfect integrat in peisaj, dar are si rolul de incinta acustica, pentru cateva sute de vizitatori.