Bentley a dezvaluit noul Flying Spur 2014, inaintea Salonului Auto de la Geneva, dupa o serie de teasere si cateva imagini “scapate” in presa. Sefii Bentley promit ca sedanul de lux va fi “cel mai rapid si mai puternic model in patru usi” produs de ei. Pentru masina din 2014, englezii nu vor mai folosi denumirea “Continental”, in ciuda faptului ca noul model e asemanator cu alte doua versiuni recent actualizate, Continental GT Coupe, respectiv Convertible.
Caracterul noului Bentley Flying Spur e mult mai puternic si parca simti asta din toate liniile masinii. La baza designului sta tot Continental Flying Spur, insa aproape tot exteriorul e modificat. Partea din fata a masinii e singura care mai aminteste de generatia anterioara, prin grila cromata si faruri. Dar chiar si ele au fost usor schimbate. O noutate o reprezinta si prizele de aer de pe aripile fata. Plafonul a fost coborat, liniile caroseriei sunt acum mai ascutite si completate coerent de stopurile eliptice LED. Totul da un aspect mai dinamic, fata de vechiul Continental Flying Spur, dar si mai actual, iar la asta contribuie si geamurile laterale.
Dinamismul caroseriei e sustinut insa si de modificarile menite sa aduca un plus de performanta. In total, Flying Spur e mai usor cu 50 de kg fata de prima generatie. Sasiul a fost intarit, in timp ce suspensia, controlata electronic, e cu 10% mai confortabila, dar se poate ajusta automat in doua etape, in cazul virajelor stranse sau al unui stil mai sportiv de condus.
Pentru a-si respecta promisiunea, Flying Spur a primit o versiune imbunatatita a motorului turbo W12 de 6 litri, 616 CP si 800 Nm, care trimite puterea la roti printr-o transmisie automada cu 8 rapoarte si sistem all-drive. Pentru mai mult control, Bentley a dezvoltat si un nou sistem de asistenta si a recalibrat ESP-ul. Masina poate atinge suta in 4,3 secunde, in timp ce viteza maxima e de 321 km/h. Cu toate astea, va consuma mai putin decat generatia actuala, 20 l/100km in regim urban si doar 11,7 extraurban. Probabil anul viitor vom vedea si versiunea echipata cu noul motor VW V8 de 4 litri, 500 CP si 660 Nm.
Britanicii se lauda ca interiorul noului Flying Spur are nu mai putin de 600 de elemente noi. Doar parasolarele, manerele de pe portiere, o portiune a consolei si instrumentele de bord au fost pastrate. Desi designul e complet nou, Bentley pastreaza foarte bine linia vechilor generatii. Si englezii nu fac deloc rabat de la tehnologie sau lux la interior,
in ciuda faptului ca masina isi va pastra, cel mai probabil, pretul de pornire de 225.000 de euro. Flying Spur va oferi doua configuratii, pentru patru sau cinci pasageri. Exista 12 variante de culoare pentru pielea care e prezenta aproape peste tot la interior, in timp ce decoratiunile din lemn dispun de 7 variante, in paleta standard.
Accentul pus pe confort e si mai vizibil in cazul scaunelor din spate, care pot fi incalzite sau racite si reglate in 14 pozitii diferite. Bentley a adus modificari si la sistemul de infotainment. Un touchscreen de 8” va sta la dispozitia pasagerilor din fata, in timp ce in spate vor avea doua ecrane-uri de 10”. Pasagerii se pot conecta si la sistemul wi-fi al masinii. Pe partea de audio, regasim sistemul audio Naim de 1.100W si 11 difuzoare .