Revista Autocar si-a facut un obicei din a testa rivali putin probabili. De data asta avem doi bolizi care nu intra in acelasi segment, nici macar in acelasi pret si totusi, se pot intalni foarte usor in timpul liniutelor de strada. Asa ca, de ce sa nu vedem ce pot Nissan GT-R si BMW Alpina B6 pe circuitul Brands Hatch?
GT-R-ul e mai ieftin, mai dur si mai saracacios la interior decat Alpina. BMW-ul costa cu 18.000 de euro mai mult decat Nissan-ul GT-R si are un motor V8 de 4,4 litri, fata de un V6 de 3,8. Ar trebui deci sa vedem o diferenta enorma si pe circuit. Sau nu?
Pe strada, japoneza nu are nicio sansa in fata BMW-ului preparat de Alpina. Insa, odata ajuns pe circuit, GTR-ul isi dezlantuie caracterul. Cei 542 de cai putere te fac sa iti dai seama pentru ce a fost proiectata de fapt japoneza asta. Pentru ca, la Brands Hatch, Nissan GT-R pur si simplu demoleaza orice concurenta. A scos un timp de tur cu 3,5 secunde mai bun decat BMW-ul.
Cu toate astea, alegerea nu e atat de usoara. La urma urmei, trebuie sa stii clar ce vrei: confort pentru drumurile zilnice sau o nebunie de masina care sa te faca sa te simti cu adevarat sofer?