Pentru un loc de parcare, şoferii plătesc 1,5 lei pe oră, tariful fiind stabilit prin hotărâre a Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB).
Din cele peste 8.000 de locuri de parcare, 276 sunt date cu permise pentru instituţii publice, 559 pentru persoane cu dizabilităţi, 785 sunt locuri de parcare pentru riverani, iar restul sunt locuri de parcare publică.
La capitolul locuri de parcare de utilitate generală pe care Primăria Municipiului Bucureşti le-a creat prin investiţii de infrastructură, sunt aproximativ 800 de locuri, dintre care 146 pe Bulevardul Aerogării, aproximativ 450 odată cu realizarea Pasajului Basarab, alte 70 de locuri sub Pasajul Pipera şi 136 la obiectivul de investiţii Doamna Ghica-Chişinău.
Parcarea de la Universitate, realizată în parteneriat public-privat, a fost deschisă la jumătatea lunii noiembrie şi are 425 de locuri pentru autoturisme şi 21 de locuri pentru motociclete.
Tarifele au fost stabilite la 2,5 lei pe oră în timpul zilei, până la ora 20.00, şi la un leu pe oră de la 20.00 până la 6.00, precum şi în weekend.
În primele două săptămâni de la deschidere, respectiv până la începutul lunii decembrie, municipalitatea acordă o promoţie, parcarea fiind gratuită în acest interval.
Abonamentele lunare cu timp nelimitat sunt de 499 de lei pentru autoturisme şi 199 de lei pentru motociclete.
De asemenea, municipalitatea a introdus şi două abonamente flexibile, cu timp de parcare de zece ore. Astfel, cei care vor să parcheze zece ore pe zi vor plăti pe abonamentul lunar 349 de lei, iar cei care vor să îşi lase maşinile noaptea vor da 149 de lei pe lună.
Următoarea parcare la care municipalitatea va începe lucrările este cea de la Edgar Quinet, care va avea 320 de locuri şi va fi construită la câteva sute de metri de cea de la Universitate. Totodată, aceasta va face legătura cu parcarea de la Intercontinental, care are aproximativ 1.300 de locuri de parcare.
Directorul de investiţii al municipalităţii, Bogdan Hreapcă, declara, la deschiderea parcării de la Universitate, că lucrările de la parcarea subterană din strada Edgard Quinet vor fi făcute tot de repezentanţii grupului belgian Interparking.
Viitoarea parcare urmează să aibă legătură directă cu parcarea de la Intercontinental. Aceasta din urmă, care aparţine grupului Interparking, are aproximativ 900 de locuri de parcare, din care aproximativ 150 sunt destinate parcării cu plata pe oră, iar restul parcării cu abonament.
Pentru unul din cele 150 de locuri, cei care doresc să parcheze plătesc 2,5 lei pe oră, de luni până vineri, şi 12,5 lei pe oră în weekend.
"După finalizarea parcării de la Edgard Quinet, vom avea în centrul Capitalei peste 1.600 de locuri de parcare. Ulterior, vom elimina parcările ilegale, pe trotuare sau pe prima bandă de circulaţie, şi vom fluidiza traficul în zona centrală", spunea Bogdan Hreapcă.
Parcarea supraterană din imediata vecinătate a Arenei Naţionale, care este destinată atât participanţilor la manifestările culturale sau sportive de pe stadion, cât şi locuitorilor din zonă sau celor care se află în tranzit, are o capacitate de 1.250 de locuri şi a devenit funcţională la sfârşitul lunii august.
Costul unui loc de parcare în afara evenimentelor organizate pe Arena Naţională urmează să fie aprobat de CGMB. În cazul celor care doresc să închirieze lunar, printr-un abonament, locuri de parcare, va fi elaborat un proiect, tariful urmând să fie stabilit ulterior.
"Ai străzi, ai bulevarde şi pasaje, obligatoriu trebui să asiguri locuri de parcare", spunea Sorin Oprescu în luna mai, când a prezentat bilanţul celor patru ani de mandat.
Edilul explica, tot atunci, că numai în zona centrală, potrivit estimărilor, există o cerere de peste 30.000 de locuri de parcare, iar în următorii ani aceasta va creşte până la aproximativ 90.000 de locuri, ceea ce înseamnă că, timp de zece ani, ar trebui să existe un ritm de 9.000 de locuri de parcare noi în fiecare an pentru a satisface această cerinţă.
Tot atunci, Oprescu amintea că în strategia de parcări au fost identificate deja 69 de locuri pentru parcări subterane, din care prioritare ar fi 22, existând şi alte 88 de propuneri de amplasamente pentru parcaje sub şi supraterane în Capitală.
Potrivit Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al Primăriei Municipiului Bucureşti, administrarea parcărilor publice se face de către Administraţia Străzilor Bucureşti.
Parcările de reşedinţă sunt avizate de către Comisia Tehnică, la propunerea Administraţiei Străzilor sau la propunerea primăriilor de sector.
Totodată, Comisia Tehnică avizează şi locurile de parcare realizate în cadrul proiectelor de infrastructură sau parcajele făcute de investitori privaţi, ca urmare a dezvoltărilor imobiliare.
Astfel, Comisia Tehnică de Circulaţie din Primăria Capitalei a avizat 100.639 de locuri de parcare de reşedinţă pe domeniul public. Acestea sunt înregistrate din anul 2001 şi pentru ele taxele care se plătesc la administraţiile publice de sector.
Comisia a avizat 25.500 de locuri în parcări de utilitate generală, în care sunt incluse cele amenajate pe stradă - în spic şi la bordură, dar şi cele amenajate în alte zone (înregistrate de reprezentanţii municipalităţii din anul 2010) şi aproximativ 160.200 de locuri de parcare pe terenuri private (înregistrate din 2010).
Viitoarele zone unde municipalitatea va amenaja parcări sunt Valter Mărăcineanu - 240 de locuri, Piaţa Dorobanţilor - 254 de locuri şi Piaţa Charles de Gaulle - 600 de locuri.