Americanii n-au mai avut rabdare pana la deschiderea oficiala a Salonului Auto de la Shanghai. Au prezentat jurnalistilor ultimul concept, Buick Riviera, cu o seara inainte, drept omagiu pentru cei 110 ani de existenta.
Buick a reinventat numele aparut prima data in 1963 cu o forma inspirata de apa. Americanii s-au si luat dupa un vechi proverb chinezesc, care spune ca “cel mai bun lucru este unul asemanator apei”. In afara caroseriei fluide, cea mai buna marturie a noii linii de design o reprezinta grila frontala, in forma de cascada. Usile sunt de tipul gullwing, iar daca le deschizi vei fi intampinat de un interior la fel de lichid ca si caroseria. Bordul si scaunele au forme sculptate, atletice si totodata fluide.
Buick Riviera foloseste motorizarea W-PHEV, pe romaneste, hibridul standard in oferta GM. Insa cuvantul de ordine e “wireless”, pentru ca Riviera isi poate incarca bateriile cu ajutorul clasicului cablu sau daca sta deasupra unui panou de reincarcare. Masina are tractiune integrala si suspensie electromagnetica
Riviera mai foloseste si un sistem activ de siguranta, care obtine datele din trafic cu ajutorul a 10 camere cu rezolutie mare si 18 senzori de precizie, pentru monitorizare. Informatiile sunt integrate si apoi proiectate holografic pe parbriz. Sistemul ofera si asistenta la vederea pe timp de noapte, alerta la masinile din unghiul mort si la schimbarea benzii de mers, precum si asistenta la parcare. Sistemul infotainment folseste o conexiune 4G LTE pentru a obtine in timp real informatii despre trafic, despre vreme sau stiri, iar comenzile se pot da atat vocal cat si prin gesturi.
La cat de bine arata, ne indoim ca va intra prea curand in productie, insa GM ar putea folosi acest concept pentru a prefata lansarea unei masini care sa duca mai departe numele Riviera.