Maşina va fi capabilă să conducă singură în cele mai multe cazuri, dar va preda, totuşi, controlul şoferului în situaţii mai delicate, cum ar fi întâlnirea unor semafoare.

Mişcarea ar putea să ajute grupul Daimler să-şi recâştige poziţia de lider al pieţei de lux, ocupată în prezent de rivalii de la BMW.

s 500 inteleigent drive

"Vrem să fim primii care oferă funcţii de autonomie la autovehicule. Fiţi siguri că vom face asta în această decadă", a declarat responsabilul Daimler cu dezvoltarea, Thomas Weber.

Tehnologia a fost prezentată la Salonul Auto de la Frankfurt, dar nu va apărea pe piaţă în următorii zece ani.

Producătorul german a lucrat, în ultimii ani, la îmbunătăţirea tehnologiei de conducere fără şofer, fiind primul fabricant de maşini care a demonstrat că o maşină poate să se conducă singură în traficul urban şi extraurban.

s 500 inteleigent drive

Luna trecută, un Mercedes Benz S500 cu funcţia de conducere inteligentă a rulat autonom pe o distanţă de 100 de kilometri, între Mannheim şi Pforzheim, în Germania

Vehiculul de test a fost echipat cu senzori speciali concepuţi. Dezvoltatorii au programat interfaţa maşinii pentru ca aceasta să recunoască unde se află, ce vede şi cum să ia decizii independent. Cu ajutorul înaltei automatizări oferite de "Route Pilot", maşina a fost capabilă să gestioneze problemele apărute în traficul urban şi extraurban.

s 500 inteleigent drive

Modelul Clasa S fără şofer a fost capabil să depăşească şi situaţii mai dificile cum ar fi cele legate de semafoare, sensuri giratorii, pietoni, biciclişti şi tramvaie.

Tehnologiile actuale automatizează parţial condusul intervenind, de exemplu, în cazul ambuteiajelor pentrua menţine o distanţă sigură între maşini. Guvernul britanic a anunţat, în iulie, că va permite, în premieră, circulaţia maşinilor fără şofer pe drumurile publice pe parcursul testelor ce urmează să aibă loc în acest an.

s 500 inteleigent drive

În timpul testelor va exista, totuşi, un expert pe scaunul şoferului. Cercetătorii de la Universitatea din Oxford lucrează cu Nissan în Sunderland pentru a crea maşini robotizate care pot să conducă singure folosind informaţile despre traseu stocate într-un soft de la bord.

Modelul electric Leaf, de la Nissan, este controlat cu un iPad, iar echipa de la Oxford, responsabilă cu proiectul, susţine că tehnologia poate fi instalată pe majoritatea maşinilor, opţiune ce ar costa 60 de lire sterline.

Camerele şi laserii integraţi în şasiu realizează un model tridimensional al locurilor prin care trece maşina atunci când este condusă de un şofer. Modelul este stocat apoi într-un computer. Apoi maşina îşi poate aminti traselul, atenţionându-l pe şofer, prin intermediul unui iPad aflat la bord, că poate porni pilotul automat. O simplă atingere a ecranului va face ca maşina să preia rolul şoferului.

s 500 inteleigent drive

Un laser amplasat în partea frontală a maşinii scanează 50 de metri înainte de 13 ori pe secundă pentru a detecta eventuale obstacole, cum ar fi pietoni, biciclişti sau alte maşini aflate într-o rază de 85 de grade.

Dacă detectează un obstacol, maşina încetineşte şi se opreşte controlat. Şoferul poate atinge pedala de frână pentru a prelua controlul maşinii.

Companiile Volvo, General Motors şi Volksvagen lucrează şi ele la această tehnologie.