W Motors a prezentat luna trecuta prima supermasina araba, la Salonul Auto din Qatar. Libanezii au adus atunci un hipercar cu geamuri negre si nu au lasat pe nimeni sa vada cum arata interiorul. De curand insa W Motors a publicat o brosura in care prezinta interiorul SF al Lykan HyperSport.
Liniile stealth ale caroseriei isi gasesc corespondentul in interior. Totul e geometrie pura, taioasa, fara niciun pic de linii curbe, asa cum ne-au obisnuit celelalte supermasini. Ar fi prea putin sa spunem ca te simti ca intr-un avion de vanatoare. Mai degraba ca intr-un OZN. Chiar si scaunele construite pe un suport din fibra de carbon, arata de parca ar trebui sa te tina in loc in momentul unei accelerari pana aproape de viteza luminii.
De departe insa, cel mai tare element al interiorului, e display-ul virtual holografic. Tehnologia e la cativa ani distanta de lumea asta. E primul sistem holografic interactiv folosit pe o masina, iar interfata ii permite soferului sa interactioneze si sa controleze toate aspectele masinii, de la playerul multimedia la setarile parametrilor de performanta. Totusi, nu ne putem abtine sa nu ne gandim ca poate, e un pic prea mult pentru ochiul uman care ar trebui sa fie mai atent la drum si nu la display, atunci cand ai o viteza maxima de 385 km/h.
Daca tot vorbim de datele tehnice, Lykan Hypersport va avea un motor de 3,8 litri de 750 CP si 960 Nm cuplu maxim. Puterea ajunge la roti printr-o cutie secventiala cu 6 trepte, iar consumul declarat va fi de 13,5 l/100 km. In cifre mai pamantene, inseamna ca va ajunge de la 0-100 km/h in doar 2,8 secunde. Impresionant, nu? Nu chiar, pentru ca altceva face cea mai mare impresie – pretul de 2.540.000 de euro. La banii astia, Lykan Hypersport costa de doua ori mai mult decat un Bugatti Veyron.
Milioanele de euro n-au speriat pe nimeni! W Motors a primit deja primele 100 de comenzi, pentru cea mai scumpa masina de productie din lume. “Initial, masina va fi construita in Italia, iar primii clienti care se vor bucura de ea vor fi arabi”, spune CEO-ul W Motors, Ralph Debba. Apoi, productia se va muta in Orientul Mijlociu, cel mai probabil in Liban, iar restul masinilor se vor indrepta spre Rusia, China si SUA, a mai adaugat Debba.
In plus, fiecare cumparator va primi si un ceas Cyrus Klepcy, in editie limitata, a carui valoare se situeaza undeva la 150.000 de euro. Altceva, parca nu s-ar fi potrivit cu farurile LED incrustate in cele 420 de diamante (in total 15 carate), sau cu rubinele, safirele si smaraldele integrate in masina, nu credeti?