Desi calatorii americani sunt obisnuiti sa intalneasca brandurile nationale departe de casa, exista cateva restaurante fast-food americane care au ridicat semne de intrebare. Business Insider a realizat un top al celor mai ciudate 10 locatii de fast-food din lume.
Starbucks in „Orasul Interzis”, Beijing
De 40 de ani, Starbucks ofera americanilor bauturi de tip espresso. Cu toate acestea, cand gigantul din Seattle a deschis o cafenea in Orasul Interzis, multi chinezi au simtit ca brandul nu are ce cauta in fosta resedinta a imparatilor din dinastia Qin.
Managerii Orasului Interzis din China au invitat lantul Starbucks sa deschida un magazin in 2000 si, timp de sase ani, cafeneaua a functionat fara niciun fel de probleme. In 2007,insa, personalitatea televiziunii chineze Ruy Chenggan a condus o miscare populara ce cerea inchiderea cafenelei pe motivul ca aceasta era asociata cu clasa de mijloc in cultura occidentala. Starbucks a inchis atunci cafeneaua din Orasul Interzis, iar fosta resedinta imperiala si-a recastigat demnitatea… sau nu.
Burger King in Afganistan
Napoleon a spus „o armata calatoreste cu stomacul plin”. Cand vine vorba, insa, de fortele Statelor Unite ale Americii in Afganistan, stomacul armatei este umplut cu hamburgeri si cartofi prajiti. Incepand cu toamna anului trecut, trupele americane din Afganistan s-au bucurat de cea mai gustoasa mancare in inima uneia dintre cele mai mari baze militare.
In februarie 2010, armata SUA a condus aceasta franciza, dar si altele din acelasi domeniu. Generalul McChrystal, conducatorul fortelor SUA in Afganistan din acel moment, a declarat ca soldatii pot sa manance o singura masa pe zi, pentru a nu se simti greoi. Succesorii acestuia nu i-au impartasit opinia si au decis reintroducerea grasimillor pe lista de alimente ca parte din sprijinul oferit militarilor departe de casa.
Domino (DPZ) va servi clienti selenari
Luna trecuta, Domino, brandul japonez a anuntat lansarea unui proiect ambitios, planul "pizza in cer", care ofera tuturor clientilor pizza lor favorita, pe luna. Lantul de pizzerii estimeaza ca pentru constructia primului lant extraterestru din lume vor fi necesari aproximativ 30 ani. Costul proiectului se va ridica la aproape 22,2 miliarde de dolari.
In ciuda rapoartelor ca populatia Lunii se mentine, insa, la zero locuitori, purtatorul de cuvant al lantului de pizzerii, Tomohide Matsunaga, anticipeaza ca: „Vor fi multi oameni care vor locui pe luna: astronautii care lucreaza acolo si, in viitor, cetatenii Lunii.”
Metroul din cer
Camioanele de catering sunt, in prezent, considerate trendy in New York, dar un metrou localizat in One World Trade Center este de doi ani mai mult decat la moda. Disponibil doar pentru muncitorii din apropierea Freedom Tower, in constructie, aceasta locatie gazduieste un camion mobil, care nu depaseste, insa, granitele zonei in constructie, deplasandu-se doar longitudinal.
Pe masura ce fiecare nivel al cladirii One World Trade Center este terminat, magazinul de sandwichuri se inalta tot mai mult. Cu ajutorul unui ascensor hidraulic, lucratorii economisesc timpul pe care l-ar fi folosit pentru a cobori de la etajul respectiv pana in strada sa-si cumpere ceva de mancare, pauza lor de masa fiind doar de 30 minute.
McDonald’s sub Muzeul Comunismului din Praga
Acum 30 de ani, ideea unui McDonald’s in Cehoslovacia ar fi fost absurda. Dupa caderea Cortinei de Fier, la sfarsitul istoriei, asa cum a pus problema Francis Fukuyama, fast-food-ul american a devenit realitate.
Comunismul vazut ca o ideologie competitiva a fost oficial invins de capitalismul de moda veche. Nu exista un mod mai bun de a simboliza victoria decat privelistea unui McDonald’s situat chiar sub Muzeul Comunismului din Praga, subliniaza site-ul american Business Insider.
Lantul original de restaurante Subway, acum Kosher
Primul restaurant Subway care ofera mancare marca Kosher se afla chiar in interiorul Centrului Comunitatii Evreiesti din Cleveland. Kosher defineste toate mancarurile preparate dupa regulile religioase mozaice. In cadrul acestuia se gatesc mancaruri care respecta cu strictete acest principiu.
Starbucks in central istoric al Seulului, cartierul Insadong
Se pare ca Insadong este un cartier puternic impregnat de traditii coreene, asa ca oamenii au fost nefericiti atunci cand capitalismul american i-a invadat. Ca niciodata, Starbucks a facut unele schimbari cafenelei: modificarea logo-ului intr-unul scris cu litere coreene, schimbarea designului exterior pentru a-i da o infatisare mult mai apropiata de ale celeorlalte cafenele din zona respectiva si nu in ultimul rand, uniformele angajatilor.
McDonald’s in spatele moscheei, pe autostrada King Faisal, Bahrain
McDonald’s pretinde ca serveste 47 milioane de clienti pe zi in intreaga lume. Fast-food-ul situat pe autostrada King Faisal (care leaga insulele Bahrainului cu Arabia Saudita) arata devotamentul brandului american in a se asigura ca nimeni nu este lipsit de cheeseburgeri si gogosi McNuggets.
Burger King la Marea Moarta, Israel
Pe malul Marii Moarte, cu niveluri de umiditate de 30% si briza sarata, turistii isi simt, intotdeauna, gaturile uscate. Dupa o zi intreaga de plutit sub soarele istovitor, o Coca-Cola si niste mancare de la Burger King, situat convenabil in apropierea uneia dintre cele mai sarate ape din lume, cu siguranta le potoleste turistilor, nu doar setea, ci si foamea.
KFC in Kathmandu, Nepal
Nepal se bucura de peisaje uluitoare, avand cei mai inalti munti din lume. Recent, in orasul Kathmandu s-au deschis KFC si Pizza Hut. Ceea ce poate reprezenta pentru un om un pranz plin de grasime, pentru altul poate fi unul exotic. Cele doua lanturi de restaurante detinute de PepsiCo. au avut atat de mult succes cu locatia initiala, incat s-au extins si in alte trei orase din Nepal.
sursa: incont.ro