Un autotren încărcat cu lemn a lovit, marți, poarta de gabarit a unui pod de cale ferată, în judeţul Braşov, iar în urma evenimentului unul dintre buşteni s-a desprins de restul încărcăturii şi a străpuns parbrizul unui autoturism înmatriculat în alt stat.

Pasagerii din maşina mică au scăpat fără răni grave, şoferul suferind leziuni uşoare. Verificările făcute de poliţişti în cazul TIR-ului au arătat mai multe abateri, motiv pentru care conducătorul acestuia a primit amenzi în cuantum total de peste 13.000 de lei.

Titi Aur, instructor de conducere preventivă, spune că astfel de evenimente ar putea fi evitate dacă șoferii sunt pregătiți mereu să conducă preventiv.

Instructorul a explicat la Euronews România că autoritățile ar trebui să vină cu măsuri pentru a pregăti mai bine șoferii. El a oferit și câteva recomandări pentru participanții la trafic.  

”Ar trebui să reacționeze autoritățile. Suntem țara cu șoferii cei mai nepregătiți, cea mai puțină pregătire se face în România. Adică, faci școala de șoferi și nimeni nu te mai învață nimic și nu te mai trage de mână niciodată să-ți spună anumite lucruri. Iei acel atestat profesional obligatoriu, odată la 5 ani pentru șoferii profesioniști, doar că acolo nu faci nimic din conducerea defensivă-preventivă.

În toată lumea civilizată, cei care transportă mărfuri agabaritice, mărfuri mari, periculotransport de persoane, fac programe de pregătire. Într-un program de pregătire corect trebuie să intre și acest exercițiu prin care șoferul e obișnuit să măsoare vizual și să fie foarte conștient de gabaritul mașinii pe care o conduce.

Șoferii de la noi, prin faptul că au permis de conducere înseamnă că pot să conducă, n-au niciun fel de problemă și se întâmplă astfel de lucruri care arată ca-n filmele de groază: un buștean care trece printr-o mașină înseamnă că doar norocul a făcut să nu fie o mare tragedie. Vă dați seama ce înseamnă să fi fost loviți cei din mașină”, spune Titi Aur, instructor de conducere preventivă.

Ce presupune regula celor 2 secunde

„Conform regulii celor 2 secunde, distanța trebuie să fie minim jumătatea în metri a vitezei pe care o avem. La 100 de kilometri la oră, să nu fii mai aproape de 50 de metri de cealaltă mașină. Ar trebui reglementată. Orice reglementare și orice formă de coerciție trebuie făcută pe fondul unei educații, ca cel de la volan să înțeleagă de ce trebuie să facă anumite lucruri și abia pe urmă să fie amendat, sancționat, suspendat permisul, băgat la închisoare, dacă n-a respectat. Primul pas e educația rutieră”, spune Titi Aur.

FOto Facebook