Pana acum, Maserati GranTurismo MC Stradale avea doar doua locuri rezervate pentru distractie. Coupe-ul si-a primit insa inapoi scaunele din spate la Salonul Auto de la Geneva. Odata cu ele, MC Stradale s-a ingrasat cu aproape 100 kg, de care italienii se laudau ca au scapat acum cativa ani. Noua generatie e acum cat se poate de potrivita pentru o distractie in familie sau cu prietenii. Italienii spera ca aceasta modificare va impulsiona vanzarile.
Spunem distractie pentru ca ai sub capota 460 de cai putere, dati de motorul V8 de 4,7 litri, dezvoltat de Ferrari si adusi la rotile de 20” printr-o transmisie automata MC Race Shift cu 6 viteze. Motorul care ne place de ani buni a primit de data asta cateva imbunatatiri, iar MC Stradale poate atinge acum o viteza de 302 km/h. Crezi ca la viteza asta vei mai auzi vreun zgomot de la pasagerii din spate? Iar daca totusi se aude ceva, ii poti reduce imediat la tacere printr-un simplu test al franelor ceramice Brembo.
Ca si generatiile anterioare, noul GranTurismo MC Stradale se inspira din versiunea de competitie, Maserati Trofeo MC. Astfel, spiritul sportiv se combina perfect cu eleganta, functionalitatea si confortul oferit de noul coupe in patru locuri. Scaunele din spate au impus si alte modificari ale interiorului, dar toate sunt minore.
Maserati reprezinta insa un pariu riscant pentru Fiat. Italienii pun la bataie miliarde de euro pentru a revitaliza cele doua marci sportive ale grupului: Alfa Romeo si Maserati. Nu multa lume vede cu ochi buni planul CEO-ului Fiat, Sergio Marchionne de a pompa atatia bani in modificarea lui MC Stradale sau a noului Quattroporte. Specialistii sunt sceptici si considera ca sunt prea multe riscuri la mijloc. Marchionne se bazeaza pe un boom al vanzarilor ce vor transforma fabricile Fiat din Europa, in special cele din Italia in adevarati campioni ai exporturilor globale. Insa pariul sefului Fiat vine intr-un moment in care rivali precum GM, PSA/Peugeot-Citroen sau Ford incearca sa inchida unitatile de productie din Europa pentru a-si limita pierderile.
Marchionne vrea sa investeasca mai mult de un miliard de euro pentru a dubla gama de produse Maserati de la trei la sase. Noile modele ar trebui sa creasca vanzarile incepand din 2015, in conditiile in care anul trecut s-au vandut aproape 6.300 de unitati, dintre care 2.900 doar in SUA.
Quattroporte va fi varful de lance in ofensiva Maserati. Vanzarile au inceput in Europa inca din februarie, iar sefii de la Fiat se asteapta la aproape 15.000 de masini vandute, fiecare la un pret incepand cu 149.000 de euro.
Celalalt sedan de dimensiuni medii, in patru usi, se va numi Ghibli si va fi lansat in aprilie, la Salonul Auto de la Shanghai. Cu aproape 5 metri lungime, Ghibli va concura direct cu Audi A6, BMW Seria 5 sau Mercedes E Klasse si va avea un pret incepand de la 70.000 de euro.
Al treilea model pe care Maserati il are in plan va fi un SUV. Levante va fi construit la fabrica Fiat Mirafiori, in Torino, pe platforma Jeep Grand Cherokee. Productia ar putea incepe de anul viitor, intr-un volum de aproximativ 20.000 de unitati. “Singurul lucru care ar putea opri Maserati sa isi atinga obiectivul va fi calitatea slaba de executie, dar asta e putin probabil”, e optimist Marchionne.