Subaru e renumita pentru doua lucruri: masinile incredibil de performante dar urate cu spume si motorul boxer, cu pistoane orizontale, folosit inca din 1972. Motorul si-a primit porecla pentru ca fiecare pereche de pistoane se misca simultan, la fel ca doi boxeri care-si ating manusile inaintea unei lupte.
Insa acest tip de motor e mai complex, mai scump de construit si prezinta mai multe probleme decat variantele clasice. Japonezii abia reusesc sa ramana in competitia consumului cat mai redus de combustibil si asta fara a oferi cai-putere sau cuplu in plus. Cu toate astea, Subaru ramane fidela motorului boxer.
Ca sa ne convinga si pe noi, muritorii de rand, japonezii au apelat la o metoda inedita. Au pus un mim sa ne demonstreze avantajele motorului lor, folosind o masina de jucarie si plastilina:
Corect, motorul boxer ar un centru de greutate mai jos, dar mimul din video-ul de mai sus uita sa ne arate si dezavantajele lui: e mai zgomotos, poate avea lag si uneori comportamentul unui tractor.