Spyker isi revine incet-incet dupa esecul afacerii Saab. Olandezii au prezentat la Salonul Auto de la Geneva noul lor concept, Spyker B6 Venator. Coupe-ul a primit deja un rol important – trebuie sa revitalizeze brandul de lux Spyker. Spunem de lux, pentru ca un client al marcii olandeze are in medie sapte masini in garaj si nu trebuie sa stea prea mult pe ganduri daca ar fi sa aleaga intre un Porsche sau Spyker – isi permite sa le cumpere pe amandoua, dupa cum spune seful companiei olandeze, Victor Muller.
Cu toate astea, Spyker B6 Venator va cobori standardul de pret la un nivel mai accesibil, daca 100.000 de euro vi se pare o suma rezonabila. E totusi mai putin decat pretul de 190.000 de euro al unui Aileron. Spyker B6 Venator va intra in productie la inceputul lui 2014. Tot atunci va fi disponibil si in Europa.
Pentru suma asta nici puterea nu e extraordinara. Doar 375 CP ofera motorul V6 legat la o cutie automata in 6 trepte. Insa, daca ne raportam la masa de 1.400 kg, obtinem un raport excelent, de 3,74 CP/kg. Olandezii au folosit un sasiu usor din aluminiu si o caroserie construita integral din fibra de carbon.
Venator e un coupe sport in doua locuri, care aduce aminte de inceputurile companiei, cand olandezii construiau avioane de vanatoare. In latina, “venator” inseamna vanator, un alt omagiu adus modelului de avion Spyker V.1 produs de olandezi in primul razboi mondial.
B6 Venator se inspira din designul avioanelor de la inceputul secolului XX, iar asta se reflecta peste tot, de la grila frontala in forma de V la stopurile 3D LED care seamana cu motoarele de avion. Pana si plafonul din sticla iti da impresia ca te afli de fapt intr-o carlinga de avion.
Pielea in nuante de crem folosita la interior te face sa te simti cu adevarat aviator. Schimbatorul de viteze cromat evoca o mansa de gaze, in timp ce gurile de ventilatie evoca palele unor turbine. Pedalierul pare si el demontat de pe un avion si folosit pe Spyker B6 Venator. Pana si afisajul de bord sau contactul de pornire (comutator clasic cu capat rosu, amplasat central) sunt preluate din aeronautica.
Designul inspirat de avioanele retro e totusi unitar si elegant, iar asta reuseste sa aduca o schimbare pe langa masinile care mai de care mai musculoase prezentate la Geneva.