Ai citit bine! Daca ai pana in 30 de ani, esti in atentia unei japoneze cu adevarat provocatoare! Una care poarta numele Nissan Friend-ME. Ultimul concept prezentat de japonezi la Salonul Auto de la Shanghai e o adevarata pasare de noapte. Ca si Juke, masina e construita cu un scop clar: sa straluceasca in luminile orasului.

Nissan Friend-ME - 1

Nissan Friend-ME e o berlina de 4 locuri, proiectata pentru generatia care priveste masinile cu alti ochi. E vorba de tinerii intre 20-30 de ani, care prefera sa fie conectati la social media si gadgeturile in locul sistemelor clasice ale unei masini. Si, in viitor, s-ar putea adresa si celor care prefera sa controleze chiar de la distanta functiile masinii, folosind un smartphone sau o tableta. Conceptul e valabil pentru toate continentele, dar a fost lansat in China.

Nissan Friend-ME - 23

Motivul e cat se poate de simplu. China detine cel mai mare segment de public caruia i se adreseaza conceptul Nissan Friend-ME. Mai exact, peste 240.000.000 de chinezi sunt nascuti dupa 1980. Din cauza legilor privitoare la controlul natalitatii, cei mai multi sunt singuri la parinti, fara frati sau surori si prefera sa-si petreaca timpul liber cu prietenii. Publicul tintit de Nissan are si un nume, „Balingzhou”. Spre deosebire de decreteii din Romania, tinerii chinezi abia acum ajung la maturitatea financiara, iar „gusturile lor vor modela piata auto in urmatorii ani”, dupa spusele lui Francois Bancon, managerul de strategie al Nissan.

Nissan Friend-ME - 4

Nissan Friend-ME - 7

Designul conceptului Friend-ME e fluid si totodata plin de muschi. S-a nascut din colaborarea intre departamentul global de design Nissan si cel din China. Masina futurista are o tinuta agresiva, chiar impunatoare. E un amestec bine echilibrat de linii indraznete si suprafete sculptate, care par a fi fost modelate de valuri. Capota si partea din spate se ingusteaza pentru a accentua senzatia de agresivitate.

Nissan Friend-ME - 10

La impresia de sportivitate contribuie din plin garda mica la sol si grila frontala in forma de „V” care a debutat pe conceptul Resonance. Farurile seamana cu cele de pe Nissan 370Z, iar stopurile in forma de sageata amplifica senzatia de bumerang pe care o dau blocurile optice. Nici vopseaua folosita de japonezi nu e intamplatoare. Nuanta „Neon Gray” a fost creata special pentru publicul amator de gadgeturi. In plus, efectul e ametitor noaptea in oras. Friend-ME foloseste o motorizare hibrida PureDrive, de 2.0 litri, dar Nissan nu a oferit mai multe detalii referitoare la productie.

Nissan Friend-ME - 24

Adevaratul show e la interior, unde Nissan propune o revolutie totala, care sa elimine o data pentru totdeauna dictatura soferului. Fiecare pasager are drepturi egale. Ca si in comunismul chinezesc, toti cei trei „egali” au acces la aceleasi informatii ca si soferul si fiecare poate schimba muzica dupa bunul plac. Nu vrem sa stim ce revolta poate avea loc in masina daca cei patru au gusturi muzicale radical diferite.

VEZI CE INSEAMNA DE FAPT CONCEPTUL Friend-ME:

Egalitatea in drepturi o realizeaza „Oracle Stone”, consola centrala monolitica, ce se intinde de la bord pana la scaunele din spate. Finisajul e glossy, in nuante de onix, iar display-ul touch poate fi accesat de orice pasager. Informatiile sunt identice cu cele pe care le are soferul la dispozitie pe display-ul central din bord. Evident, conectivitatea e cuvantul de baza la interior, unde, daca ai ceva interesant de share-uit, o poti face de pe telefon sau tableta pe ecranele din masina.

Nissan Friend-ME - 16

Nissan Friend-ME - 18

„Friend-ME e doar inceputul”, promit oficialii Nissan, insa, la cat de SF arata, japoneza nu pare sa fie prea aproape de faza de productie. Dar pana si o varianta „usurata” de multe caracteristici, din ratiuni de costuri, va fi o masina care se poate bate oricand cu succes pentru statutul de pasare de noapte. Iar succesul de care s-ar bucura Nissan Friend-ME va depasi cu siguranta granitele Chinei.

FRANCOIS BANCON EXPLICA IDEILE CARE AU STAT LA BAZA NISSAN Friend-ME