Ferrari 458 Italia s-a vazut pentru prima data in 2009, la Salonul auto de la Frankfurt. Dupa 4 ani fanii au ocazia sa vada cel mai tare 458 creat vreodata. Si tot la Frankfurt. Ferrari 458 Speciale combina cele mai avansate solutii tehnice ale italienilor, iar performanta e pe masura.
Noul 458 Speciale e mai usor, mai puternic si mai aerodinamic decat predecesorul sau. Dar asta ar insemna sa simplificam lucrurile, pentru ca puterea totala a crescut la 605 CP, iar cuplul la 540 Nm. Asta inseamna ca cei 135 de CP/litru fac ca 458 Speciale sa aiba cel mai puternic motor V8 aspirat natural de pe o masina de serie. Supermasina are doar 1.290 kg, si un raport putere-greutate care te da pe spate: 2,13 kg/CP.
Cu toate cifrele astea, ne asteptam ca performantele pe circuit sa fie pe masura. Ferrari 458 Speciale atinge suta in 3 secunde, iar 200 km/h in 9,1 secunde. Cu toate acestea, viteza maxima nu a fost inca anuntata oficial.
Desingul lui 458 Speciale a fost creat in colaborare Pininfarina. Aerodinamica a cotat cel mai mult, iar rezultatul a fost pe masura. Gratie flapsurilor aerodinamice, care se adapteaza automat pentru a reduce frecarea cu aerul si pentru a crea forta de apasare, noul 458 e cel mai eficient supercar din istorie, din acest punct de vedere. O alta inovatie e sistemul Slip Angle Control, care analizeaza pozitia masinii pentru a optimiza puterea oferita de motor, controlul tractiunii si distributia cuplului intre roti.
Ferrari 458 Speciale va debuta la Salonul Auto de la Frankfurt, pe 10 septembrie. In ciuda faptului ca pretul nu a fost dezvaluit oficial, pe asteptam sa fie undeva pe la 250.000 de euro.