Oricum monstrul arata din ce in ce mai bine si consuma din ce in ce mai putin. Insa nu ne putem lauda si ca este din ce in ce mai ieftin pentru ca asta este imposibil, mai ales cand este vorba de un camion.
Nu stim daca va castiga titlu “Truck of the year” insa are toate sansele, mai ales ca este cel mai puternic de pe piata: 750 CP. In Suedia, la Goteborg, ProMotor a avut sansa sa-l testeze, pe drumuri nationale, secundare sau chiar autostrazi. Nicio secunda n-am avut sentimentul ca ne resturnam cu el, desi avea o incarcatura de la 20 si pana la 60 tone, FH s-a tinut impecabil pe sosea.
Si manevrabilitatea a crescut datorita suspensiei fata independente, a directiei cu cremaliera si pinion dar si datorita unei noi suspensii pentru cabina, sasiu si motor. Se stie ca un sofer care este relaxat si are totul la indemana este un sofer mai alert si mai eficient. Probabil ca si pe baza acestei idei , suedezii de la Volvo au adus mai multe imbunatatiri cabinei lui FH. 300 de litri suplimentari pentru solutii inteligente de depozitare, butoanele si manetele sint mai la indemana iar panoul de instrumente are o infatisare total noua. Manetele si comenzile sint asezate in ordinea prioritatii astfel incat cele mai importante sa fie aproapiate de sofer. Si scaunul soferului este mai comod: ofera suport lombar si lateral imbunatatit si se poate deplasa inca 4 centimetri inapoi. Volanul este o premiera in lumea autocamioanelor: are acum o functie de inclinare cu inca 20 grade . Un nou sistem de climatizare I Cool integrat in plafonul cabinei, ofera soferului si mai mult confort.
La Volvo Trucks se lucreaza in continuu pentru a reduce consumul , picatura cu picatura. In principal datorita sistemului I See, I Torque dar si a altor mici imbunatatiri. I Torque este numele noului lant cinenmatic ce va fi disponibil in toamna anului viitor si care promite o economie de pana la 4%.
Pe noul FH avem de acum si un motor Euro 6 combinat cu o noua cutie automatizata I- Shift cu ambreiaj dublu ce ofera cuplu ridicat la turatii mici ale motorului, un lucru esential pentru a reduce consumul de carburant. Volvo Trucks este primul producator ce ofera o transmisie automatizata cu ambreiaj dublu pe un autocamion de mare tonaj, intilnita de altfel la masinile de curse din F1.
Si ca sa fie mai cu mot, suedezii au pus pe acest camion un serviciu de ultima generatie: poarta telematica. Prin intermediul unei conexiuni GSM, atelierul poate monitoriza de la distanta uzura autovehiculului, poate planifica o noua vizita la service (daca este necesara), iar Service on Call sporeste securitatea soferului. Acesta doar trebuie sa apese pe butonul VAS si curand va sosi un ajutor, sistemul fiind conectat 24h din 24.
Noul FH va fi disponibil pe piata din Romania incepand cu primavara lui 2013.