Peugeot spera sa puna capat dominatiei Golfului in Europa cu noua generatie 308. Sex-appeal si calitate, astea sunt cuvintele de ordine cand arunci o privire asupra liniilor sculptate frumos ale hatchback-ului. Francezii au abandonat idea de inaltime, iar cea de-a doua generatie 308 a fost pusa la regim. E cu 2 cm mai scunda si cu 4 mai joasa decat actualul model. Hatchbak-ul e mai mic si decat VW Golf 7 sau Astra. Cu toate astea, ofera un portbagaj de 470 litri, mai mare cu 25% decat cel de pe Golf.
“Am lucrat mult sa reducem dimensiunile masinii si la partea de motorizare”, spun cei de la Peugeot, care nu au dat inca datele tehnice. Insa noul 308 are acum un look mai agresiv si dynamic, iar la asta contribuie si luminile LED.
308-ul e mai usor cu 140 kg. Scaderea in greutate se datoreaza platformei modulare EMP2, care va fi folosita si pentru noul Citroen C4 Picasso. Insa aceeasi scadere va ajuta si la emisii mai mici. Mai exact, noul Peugeot 308 va elibera 85g/km de CO2 si va avea un consum demn de un hybrid, aproximativ 3,5 l/100 km.
CITESTE SI: Ce se intampla cand designerii Peugeot au prea mult timp liber!
Cand vezi interiorul, ti se pare ca ai in fata o masina complet noua. Parca francezii au schimbat tot, mai putin numele. Calitatea materialelor dovedeste ca Peugeot ia in serios lupta cu nemtii si poate ataca pana si segmental premium, reprezentat de Audi A3. Bordul e dominat de un touchscreen de 9,7”, unde se regasesc sistemul infotainment si comenzile pentru clima. Totodata, instrumentele de bord vor fi redesenate, iar volanul va fi usor repozitionat fata de 208.
Hatchback-ul dezvaluit in imaginile oficiale de astazi nu va fi singurul 308. Peugeot mai pregateste un break si un GTI care ar trebui sa apara in 2015.