In spatele tuturor acestor performante se ascunde bineinteles sistemul quattro.
Audi a lansat in primul rand nu o masina ci un pachet tehnic de exceptie. Noul S3 ofera ce nu multe automobile pot in acest moment pe piata: un motor de 2 litri care sa dezvolte 300 de CP cu niste cifre la capitolul acceleratie care ar lasa in urma brand-uri cu traditie la capitolul sport.
Motorul pe care Audi l-a pus pe noul S3 se pare ca nu prea mai are nimic in comun cu vechiul model care dezvolta "doar" 265 de CP, de asemenea noul TFSI "duce" bine si la turatii mari de pana 6,800 rpm, fata de precedentul care se simtea mai bine pe la 5.500 rpm.
5,1 secunde ii sunt necedare noul S3 pentru a atinge 100 de km/h, ajutor primit si de la cutia in 6 trepte S Tronic. Viteza maxima a fost blocata la 250 de km/h.
Al doilea aspect tehnologic pe care Audi il aduce ca argument este consumul, iar aici cifra cu care se lauda este de 6,9/100 km - consum mediu. Adica cu aproape 20% mai putin fata de precedentul model.
Una peste alta Audi S3 se incadreaza in clasa hothatch-urilor premium pe care tinde lejer sa o domine in prezent.