iar piaţa auto europeană a înregistrat prima evoluţie pozitivă din ultimele 19 luni, în principal datorită creşterilor înregistrate în Germania şi Marea Britanie.
Înmatriculările de autoturisme noi din UE au crescut cu 1,7% în aprilie faţă de aceeaşi lună a anului trecut, la 1,038 milioane de unităţi, potrivit datelor prezentate vineri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
În primele patru luni ale anului, piaţa auto UE a scăzut cu 7,1%, de la 4,3 la 4 milioane de înregistrări, se arată în comunicat.
Dintre pieţele mari, Marea Britanie a înregitrat cea mai solidă creştere, cu 14,8% în aprilie, la peste 163.000 de unităţi, respectiv cu 8,9% în primele patru lnui ale anului, la aproximativ 768.500 înmatriculări.
Germania, cea mai mare economie europeană, a consemnat în aprilie revenirea pe creştere a pieţei auto. Astfel, înmatriculările de automobile noi din Germania au avansat în aprilie cu 3,8%, la peste 284.000 unităţi. De la începutul anului, piaţa auto germană a scăzut însă cu 8,5%, la 958.400 înregistrări.
România a afişat de asemenea o creştere solidă în aprilie, înmatriculările urcând cu 21,7%, de la 4.300 la 5.200 de autoturisme noi. În primele patru luni ale anului, piaţa auto românească a scăzut cu 9,8%, de la aproape 18.300 la 16.500 unităţi.
În clasamentul producătorilor auto, Dacia a înregistrat cea mai solidă creştere în rândul mărcilor de volum. Astfel, înmatriculările de automobile Dacia în UE au urcat cu 28,2% în aprilie, la aproape 25.000 unităţi. În primele patru luni ale anului, marca românească a înregistrat un avans de 18,3% în UE, la aproxiamtiv 88.250 de înregistrări.
Grupul Renault, al treilea producător auto din Europa după vânzări, a înregistrat în luna aprilie o creştere de 5,3%, la 92.600 de înmatriculări în UE, generată exclusiv de Dacia - marca Renault a consemnat o scădere de 1,1%. În primele patru luni, în UE au fost înmatriculate circa 346.000 de automobile produse de companiile grupului Renault, în scădere cu 4,9%.
Volkswagen, cel mai mare producător auto european, a consemnat în aprilie o creştere cu 9,9% a înmatriculărilor în UE, la aproape 275.000 unităţi, cu evoluţii pozitive la mărcile Volkswagen, Audi şi Seat, dar o uşoară scădere la Skoda. De la începutul anului, înmatriculările Volkswagen în Europa au scăzut cu 3,4%, la 997.000 de autotuisme noi.
PSA Peugeot Citroen, al doilea mare concern auto european şi cel mai mare din Franţa, continuă să aibă probleme. Înmatriculările de automobile produse de companie au scăzut cu 10,1% în aprilie, la 116.000 unităţi, respectiv cu 14% în primele patru luni, la 454.000.