susţinut de evoluţia bună a unor ţări precum Danemarca, Marea Britanie sau Cehia.
Declinul pieţei autoturismelor din UE s-a redus însă în octombrie, de la 11% în septembrie, evoluţia fiind diversă în rândul celor 27 de state membre, potrivit datelor prezentate, vineri, de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
În timp ce piaţa germană, cea mai mare din UE, a înregistrat un avans foarte redus, de 0,5%, la 259.530 de unităţi, Marea Britanie a avansat cu 12,1%, la peste 151.000 de autoturisme.
Pieţele din Franţa, Italia şi Spania au avut în octombrie o evoluţie mai slabă comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Astfel, Franţa a coborât cu 7,8%, la 162.335 unităţi, Italia a scăzut cu 12,4%, la 116.875 unităţi, iar Spania de 21,7%, la 44.873 unităţi.
Olanda a înregistrat cea mai aburptă scădere, de 38,4%, la 26.896 autoturisme, în timp ce Danemarca a consemnat cel mai mare avans, de 22,7%, la 15.216 unităţi.
În primele zece luni, UE a avut o scădere de 7,3% faţă de perioada similară a anului anterior, la 10,33 milioane de maşini, Marea Britanie fiind singura piaţă importantă care a înregistrat creştere. Înmatriculările din Marea Britanie au avansat cu 5%, la 1,77 unităţi.
Piaţa autoturismelor din România a consemnat un declin de 12,2% în intervalul ianuarie-octombrie, raportat la primele zece luni ale anului precedent, la 55.910 unităţi.