Masina de mai jos este defapt strabunica automobilelor electrice de astazi. Ciudat sau nu, primul automobil electric din lume a fost construit tocmai in anul 1910.
Atunci inginerii vremii nu cautau o metoda mai putin poluanta si nici nu incercau sa evite epuizarea unor resurse care se dovedesc astazi destul de limitate, ci pur si simplu si-au lasat imaginatia libera pentru a da nastere unei inventii "de dragul stiintei".
Ironia sortii este ca acest proiect a fost abandonat foarte repede pentru ca lumea tocmai incepuse sa faca cunostinta cu o resursa mult mai noua si interesanta: petrolul.
Trecand de aspectul care astazi lasa impresia unei carute cu roti, automobilul putea atinge o viteza constanta de 25 de km pe ora si putea parcurge 100 de km la o incarcare. Dezavantajul major era sursa de alimentare, mai ales din cauza infrastructurii din lume.
Ciudat era si alimentatorul cu care masina se incarca si care semana mai mult cu o casa cu doua camere decat cu ceea ce avem astazi, o "simpla" priza.
1910 Detroit Electric Model D, asa cum este cunoscut sub numele complet costa la vremea respectiva 1,500 de lire. Echivalentul astazi a mai bine de 85,000 de euro.
Henry Ford a cumparat 2 modele pentru sotia sa, care considera "mult mai elegant si silentios motor electric" decat unul traditional.