Daca te gandesti la Tarzan(soferul roman ce conducea, maimutarea si dansa in acelasi timp in camion), automat te gandesti la manele si zici "bleah" insa preferam sa gandim ca Tarzan era un caz particular. In orice caz, soferul de camion sau camionagiul este acel meserias al volanului, nu? Pai da, este sofer profesionist si in primul rand el stie sa conduca foarte bine.
Stie mereu unde sint politistii, radarele, cei mai buni mici dar si....fetele cu fuste foarte scurte. Camionagiul va sti intotdeauna ce camioane au mai aparut pe piata sau ce urmeaza sa apara ca asa este si normal asa ca aveau cunostinte si ca urmeaza sa apara noile Renault Trucks. Ca apreciaza un scaun mai confortabil, un interior mai ergonomic sau un motor mai silentios si care consuma mai putin, astea toate pentru sofer si transportator vor fi importante.
Probabil ca la final se uita si la cat de frumos este camionul ca deh, si pe centura se mai uita la fete daca au picioare frumoase sau fund bombat si asa ar fi si recomandabil pentru un consum scazut.....de carburant. Insa companiile de transport decid intotdeauna care sint camioanele optime pentru afacerile lor: unele aleg camioane pentru transport pe distante lungi, altele pentru carat utilaje grele sau foarte grele si mai sint si camioanele mai mici, speciale pentru afacerile de oras.
Renault este un colos si in domeniul camioanelor, nu doar in constructia de automobile, mai ales acum de cand a intrat sub umbrela Volvo. Este un fel de Radu Valahu, mare, puternic, dorit si surprinzator, insa problema e ca Valahu nu poate tracta atatea semi-remorci cate si-ar dori, dar asta este treaba lui.
Evolutia francezilor
Francezii(impreuna cu suedezii) au lansat la Lyon o serie noua de camioane, cu nume noi dar care vin pe piata si cu strategii noi de marketing. Fie vorba intre noi denumirile gen T, C, K sau D par mai mult potrivite pentru trotinete decat pentru camioane, dar zicem ca sint simplu de retinut. Cum ar suna: "Gigele, du-te cu K-ul pana la Lehliu gara"??? Mda, suna ca in gara la Lehliu sau sintem noi clevetitori. :)
Si ca tot ziceam de Renault K, mutra lui ne-a placut cel mai mult. Este o dihanie cu mutra de killer langa care (aproape) nicio femeie n-ar sta. Deci Renault K sa zicem ca vine de la killer, nu de la modelul precedent Kerax. :)
Monstrul asta cu motoare de 11 si 13 litri ce dezvolta puteri intre 380 si 520 CP este destinat transportului de materiale pentru constructii grele. In comparatie cu tractorul C (fostul Lander), K are o forta de tractiune excelenta, este mai robust si trece mai usor peste obstacole.
Gama C este destinata constructiilor, este disponibila in doua variante de latime a cabinei, ambele mult mai spatioase, mai confortabile, mai ergonomice si cu butoane rotative. Ca soferul sa se simta cat mai bine la bordul tractorului, francezii au sporit confortul la standardele unui vehicul de distante lungi. Daca tractorul K include toate versiunile de tractiune conventionala, ei bine pe gama C, sistemul de tractiune hidrostatic pe puntea fata ofera putere temporara de tractiune suplimentara.
Ambele modele C & K sunt echipate cu lumini pentru viraje exact ca la masini, transmisie automata Optidriver standard si o frana de parcare electrica aplicata la oprirea motorului, impreuna cu mai multe dispozitive pentru montarea caroseriei. Pragul montat lateral ajuta soferul sa verifice mai usor incarcatura iar barele din otel ofera protectie maxima in caz de impact, ambele fiind disponibile pe gamele C si K.
Fostul Midlum se numeste acum D, nu de la devorator sau devastator ci de la.....Distributie.
Este ala care in trecut il vedeam cel mai des prin orase, care ne atragea atentia ca era cel mai mare in trafic si totodata ala care cara marfa si utilaje. Ei bine, acum "D" este actualul vehicul de distributie, unul evoluat care vine pe piata cu trei modele distincte: Trucks D ce poate duce in carca de la 10 t la 18 t, Truck D Wide de la 16 t la la 26 t si Trucks D Access, un camion cu cabina joasa de la 18 t la 26 t.
Si ca nu-l confundam cu vreun pick-up, francezii mai aduc pe piata si un camion mai "pitic" pentru a ajuta micile companii de transport, un camion ce intra in categoria 3,5-7,5 tone. Acesta din urma are motorizari DTI de 3 l ce dezvolta intre 150-180 CP in timp ce fratii mai mari se lauda cu motoare DTI de 8 si 5 l cu puteri intre 210 CP si 320 CP. Ce cabina are? Pai pentru orice sofer de camion, cu burta sau fara burta, scund, inalt sau vanjos: cabina lunga, cabina scurta cu 2 sau 4 usi.
Ei bine, D-ul este un camion adaptabil, el poate fi folosit si ca masina de pompieri, cabina cu 4 usi ajuta accesul in misiunile lor insa plaja de utilizare a acestui camion este mare.
Impozantul T
Am putea spune ca T vine de la Titanic insa nu, este doar o denumire simpla ce face parte din noua gama Renault Trucks. Este modelul special din gama Renault, cel care inlocuieste fostul Magnum, un model care a fost si ramane de baza in compania Renault. Orice sofer de camion ar fi mandru sa conduca Renault T, este ca si cum te-ai da jos dintr-un BMW seria 7 sau un Jaguar XJ. Acest camion ofera balanta perfecta intre economia de carburant, siguranta si confortul la bord si este destinat traseelor lungi.
Noul camion are o cabina aerodinamica conceputa si testata cu ajutorul unui tunel de vant. Apropo, francezii au testat camioanele astea pe o distanta de 10 milioane de kilometri la temperaturi cuprinse intre -40 grade la +60 grade Celsius. Cabina monstrului este acum mult mai spatioasa, are o latime de 2,5 m, este mai confortabila, are un pat extensibil dar si unul superior ce poate fi folosit si ca spatiu de depozitare pentru diferite lucruri.
Si ca soferul sa se simta bine si relaxat, francezii au pus pe noul "T" scaune Recaro, de la bord nu lipseste ecranul de 5 inch (este cel mai mare de pe piata) dar exista si optiunea de reamenaje a butoanelor de control. Ca si la celelalte modele din gama, si aici soferul dispune de dispozitive de siguranta, lumini pe viraje si volan multifunctional reglabil pe trei directii. Butonul "24/7" de la bord te localizeaza si raporteaza eventualele probleme unuia din cele 1600 de centre service Renault din intreaga lume, astfel ca mereu se va gasi cineva care sa-ti ofere o mana de ajutor in caz de nevoie.
Toata gama "T" este echipata cu transmisie automata Optidriver care acum are un nou sistem de gestionare pentru schimbarea vitezelor insa la capitolul motoare, "T" Trucks este prevazut cu motoare Euro 6 DTI de 11 si 13 l ce dezvolta intre 380 si 520 CP. Noul camion are si un sistem de control al aerului, o pompa de directie cu debit variabil pentru a imbunatati consumul si capacitatea rezervorului de motorina de 1475 de litri.
Intretinerea a fost usurata separand reteaua electrica de reteaua hidraulica de pe sasiu, cu reteaua electrica pe partea dreapta si cea hidraulica pe stanga.
Programul Optifuel Infomax conceput de inginerii de la Renault Trucks analizeaza performanta, monitorizeaza consumul de combustibil iar cand acesta este combinat cu programele de instruire cu privire la consumul eficient de carburant in timpul sofatului, consumul de combustibil se reduce cu panala 15 % pentru intreaga flota.
Asadar, o premiera in lumea camioanelor cand un constructor lanseaza in acelasi timp o intreaga gama de camioane menite sa vina in sprijinul transportatorilor. In toamna , noile modele vor fi disponibile pe piata din Romania. Anul viitor, Renault Trucks marcheaza 120 ani de istorie a brandului.