E de ajuns sa spui Pininfarina ca iti vin in cap o gramada de Ferrari-uri si Maserati cu emblema studioului de design pe ele. De fapt, in lumea designului, Pininfarina e sinonim cu un hypercar. Ca orice studio de design, Pininfarina a avut modele care n-au ajuns in faza de serie sau concepte unde pur si simplu si-a dezlantuit talentul.
Unul din cele mai frumoase modele create de Pininfarina a fost Mythos. Conceptul construit in 1989 pe platforma unui Ferrari Testarossa, avea acelasi V12 de 400 CP, dar parea cu 10 ani mai avansat. De fapt aceasta a fost si forma precursoare a unuia din ACELE Ferrari - F50. Masina nu a ajuns niciodata in faza de productie, dar un model este expus la sediul Pininfarina.
Pana in anii ’90, Pininfarina s-a concentrat pe masinile de serie. La fel si in urmatorii 15 ani. Dar aniversarea a 75 de ani de activitate trebuia sarbatorita cumva. Asa s-a nascut conceptul Birdcage, prezetat la Geneva in 2005. Maserati-ul avea la baza un MC12 GT1, si ea proiectata dupa Ferrari Enzo. Biirdcage a adus un omagiu masinilor de curse Maserati din anii ’60. Se zvoneste ca italienii vor sa lanseze un LaMaserati, copiat dupa LaFerrari, exact cum s-a intamplat cu Birdcage in 2005.
2006 a fost anul in care un Enzo s-a transformat in tribut pentru Ferrari 330 P3/4 din 1967. James Glickenhaus a fost cel care a comandat modificarea. Seful Ferrari a fost atat de impresionat de noul model incat le-a permis celor de la Pininfarina sa puna pe el sigla Ferrari. Asa ceva nu se mai intamplase de zeci de ani, insa miscarea a fost prima dintr-o serie de masini Ferrari create pentru ocazii speciale.
In 2010 am asistat la revenirea unei legende, New Stratos. Masina originala fusese desenata de Bertone, dar asta nu l-a oprit pe antreprenorul german Michael Stoschek sa comande acest tribut. New Stratos a fost creata pornind de la un Ferrari 430 Scuderia si pastreaza motorul V8 de 532 CP. Din pacate, Luca din Montezemolo a ucis proiectul din fasa, in ciuda faptului ca se gasisera imediat 25 de clienti gata sa comande unul.
Cel mai recent proiect al italienilor e totodata si cel mai frumos dintre toate. Pininfarina Sergio a fost prezentat anul acesta la Salonul Auto de la Geneva. A fost cea mai “focoasa” italianca de acolo, un concept care a trecut la stadiul de arta pura. Prin el, italienii au aratat lumii ca nu au uitat de unde a pornit totul. E o “barchetta” tipic italiana, un roadster in doua locuri, care omagiaza spiritul creator de care a dat dovada Sergio Pininfarina timp de 40 de ani, cat a condus compania. Sergio a venit cu noroc pentru italieni. Pininfarina a raportat ca e din nou pe profit pentru prima data dupa 2004
Pininfarina Sergio socheaza de la prima vedere. Cel mai frapat aspect ar fi lipsa usilor, care te duce cu gandul direct la masinile italienesti de curse din anii ’40-50, unde orice echipament in plus, ornament sau caracteristica erau sacrificate imediat in folosul performantei. Inclusiv usile sau parbrizul. La fel se intampla si cu ultimul concept Pininfarina. Nu exista nici urma de portere, parvriz sau oglinzi laterale. E doar viziunea moderna a cum trebuie sa arate o italianca focoasa, plina inovatie si pasiune. Si, sa nu uitam! Cu forme mai mult decat apetisante!