Italienii de la Icona au prezentat la Shanghai una dintre cele mai asteptate masini ale anului. Asta dupa cateva saptamani bune de frustrare si teasere in care am vazut doar detalii partiale. Icona Vulcano e supermasina construita doar pentru a arata ca unii se pricep la treaba asta. Cam la fel sta treaba si in cazul celor de la Mazzanti.
Vulcano vine in doua configuratii posibile, in functie de motorizari. Prima e mai slaba si are un V6 combinat cu doua motoare electrice. Puterea totala e de 870 CP. A doua e cea cu adevarat interesanta. Un hibrid V12 ajutat de un motor electric, care dezvolta mai multa putere decat chiar si LaFerrari – 950 CP. Cele doua motorizari dau si doua posibile setup-uri: varianta de strada, H-Turismo, respectiv H-Competizione, doar pentru circuit. Culmea, varianta stradala e cea mai puternica si poate atinge 100 km/h in mai putin de 2,9 secunde. Viteza maxima e identica pentru ambele versiuni, 350 km/h.
Designerul responsabil pentru Icona Vulcano e francezul Samuel Chuffart. Printre altele a colaborat cu Jaguar, Nissan si Bertone. Parca si creatia lui are ceva ADN din Ferrari F12 Berlinetta sau chiar Lexus LFA. Francezul a adoptat ideea unui coupe cu motor frontal, al carui corp sculptat sa permita evacuarea rapida a caldurii emanate de motor si care sa reduca cat mai mult turbulentele generate de roti. Designul foloseste din plin tema triunghirilor dinamice aranjate simetric pentru a balansa dinamismul caroseriei.
Pe site-ul oficial, Icona Vulcano isi dezvaluie si display-ul holografic din bord. Afisajul e futurist si lasa sa se ghiceasca transmisia cu 7 rapoarte, cele 10.000 RPM precum si puterea in timp real pe care o ofera motorul V12 sau cel electric.
Italienii au lasat un voal de mister peste o intrebare importanta: Coupe-ul supersport Icona Vulcano va fi un exemplar unic sau intra in productie?