Daca vrei sa vezi ce dotari va primi masina ta normala peste cativa ani, trebuie sa te uiti la noul S-Class. Fiecare generatie Mercedes de clasa S si-a castigat locul in istorie prin inovatie, confort si performanta. Si, bineinteles, standarde care sunt atinse de concurenta abia dupa mult timp.
Noul Mercedes S-Class ar putea fi lansat pe 15 mai, insa pana atunci a fost surprins in teste fara niciun pic de camuflaj. Masina-amiral a nemtilor e mai lunga si mai fluida decat generatia actuala. Nemtii se asteapta ca noul S-Class sa se vanda cel mai bine in SUA si Asia si si-au adaptat oferta la pietele respective. Majoritatea celor care isi cumpara un S-Class stau in spate, asa ca Mercedes a acordat multa atentie acestui aspect. Si vorbim aici de executivii americani sau asiatici, pentru ca, se pare ca europenii prefera sa isi conduca singuri limuzina de lux.
La exterior, grila cromata e putin mai lunga, iar cutele de pe aripi se prelungesc pana aproape de manerele portierelor din spate. Stopurile sunt si ele alungite si imbraca partial spatele rotunjit. Evacuarea e integrata subtil in difuzorul spate si e atat de mica incat abia se poate vedea.
Desi probabil S-Class se va lansa cu deja cunoscutele motoare V6, V8 sau V12, nemtii se gandesc sa adopte din 2017 o motorizare mai eficienta, cu 6 cilindri in linie, cel putin pentru Europa. Ulterior, e posibil sa vedem si o versiune hibrida.
Nemtii au dezvoltat o versiune mai lunga, pentru a-i rasfata pe pasagerii cu bani. Interiorul noului S-Class e ultra-modern, fara a ignora insa elementele clasice. Liniile orizontale elegante dau senzatia de calm si functionalitate. Dar totul a fost rotunjit, iar formele sunt acum aproape organice. Designerii nu s-au temut sa foloseasca mult lemn pentru a decora bordul si consola centrala. Efectul clasic e echilibrat totusi de elementele metalice cu accente perlate.
Una din caracteristicile noului S-Class e Air-Balance, un sistem care improspateaza si imbunatateste calitatea aerului din masina. Cu siguranta nu vei raci si nu vei risca sa te imbolnavesti in noua masina. Noutatea e un aparat de ionizare, care decontamineaza aerul si elimina majoritatea bacteriilor. Mai mult, noul Air-Balance include si un sistem care le permite pasagerilor sa aleaga in ce nota de parfum sa miroasa interiorul.
Nemtii au imbunatatit scaunele ventilate cu o functie de masaj energizant, care imita terapia cu pietre. Mai exact 14 perne de aer, fiecare cu sistemul ei de incalzire, ii vor face pe directorii din spate sa se simta ca intr-un spa. Mercedes a dus insa sistemul de confort la rang de arta. S-Class poate incalzi pana si consola centrala sau manerele portierelor.
In plus, Mercedes vine cu un nou concept pentru gradul de confort al locurilor din spate. Vor exista doua variante (bancheta statica sau scaune individuale cu un grad de inclinare de 37 de grade). Pasagerul din spate se poate bucura insa de cel mai mare grad de inclinare a scaunului din segmentul de lux, 43,5 grade. Daca se alege aceasta varianta, centura de siguranta gonflabila e ridicata sau coborata automat de un motor electric.
Mercedes nu a dat inca detalii oficiale despre noul sistem de infotainment. Din fotografiile publicate putem vedea insa ca s-a renuntat la mix-ul analog-digital pentru varianta complet digitala. Avem asadar doua display-uri in format 8:3 de 12,3”. Cel din stanga afiseaza instrumentele clasice (vitezometrul si turometrul digital afiseaza, ironic, informatiile analog, cu indicatoare), in timp ce display-ul central e rezervat sistemului infotainment si setarilor de confort. S-Class va avea si noul mBrace2 cu sincronizare in cloud, care debuteaza mai intai pe SL.