Noul Wraith, s-a nascut din interpretarea Rolls-Royce a cum ar trebui sa fie un gran turismo pentru gentlemeni. Coupe-ul sport pregatit pentru Geneva e bazat ca design pe Phantom, desi baza de la care s-a plecat e de fapt Ghost-ul. Insa ofera un comportament mai dinamic fata de predecesorii sai. Desi caracteristicile clasice Rolls-Royce sunt prezente, Wraith are un alt target, tineri cu bani care vor o limuzina sportiva.
Wraith e si cea mai puternica limuzina din istoria marcii britanice. Cu bonusul de director de multinationala sau cel de antreprenor de succes iti poti lua un coupe de 624 de cai putere, motor V12 si transmisie automata ZF cu 8 rapoarte, cuplu maxim de 800 Nm la 1.500 rotatii pe minut. Tehnologia e la ea acasa in noul Wraith. Sistemul SAT (Satellite Aided Transmission), folosit in tandem cu tehnologia GPS se asigura ca masina ruleaza in treapta potrivita de viteza, nu doar pentru tipul de drum pe care te afli ci si pentru ce urmeaza.
Noul, coupe sportiv e mai capabil si la capitolul dinamica. Directia a fost modificata, suspensiile sunt acum mai rigide, insa coupe-ul nu devine brusc o bestie pe patru roti. Pentru senzatia asta exista supermasinile si circuitele de curse. Desi targetul Rolls-Royce va intineri putin, Wraith ofera acelasi sentiment de confort specific marcii britanice de lux, aceeasi senzatie care te face sa crezi ca masina se deplaseaza pe un pat de aer.
Pasagerii din Wraith pot sta linistiti acum. Majoritatea comenzilor pe care le dau masinii sunt vocale. Nu mai trebuie sa iti obosesti degetele pentru diferite setari. Nici macar pentru sistemul de navigatie sau cel de infotainment. Pentru cei mai conservatori exista Spirit of Ecstasy Controller, care e de fapt un touchscreen amplasat pe consola centrala cu functii de tipul pinch-to-zoom, sau scris de mana, la fel ca un smartphone.
In materie de design, englezii s-au inspirat din vorbele co-fondatorului companiei, Sir Henry Royce: „Daca nu exista, trebuie creat”. In aceasta linie se inscrie toata filosofia de design a noii limuzine Rolls-Royce. Pentru ca multe din caracteristicile Wraith nu au existat pana acum. Liniile exteriorului sunt viguroase, converg de la grila pana la blocurile optice din spate si denota un aspect agresiv. Exact ca un atlet in blocstart, gata de cursa vietii. La asta contribuie si cei mai lungi stalpi C pe care i-a avut o masina poate din anii `60 incoace. Dimensiunile sunt si ele generoase. Masina are 5,3 metri lungime si se diferentiaza mult de rivalul direct, Bentley Continental GT.
Cele doua portiere se deschid spre spate si asigura accesul usor la singurele doua fotolii din spate. Si la interior spatiul e mare, Wraith avand un ampatament de 3,11 metri. Primul lucru care te socheaza la interior este plagonul „Starlight Headliner”, cu 1.340 de lumini din fibra optica ce iti dau impresia unui cer instelat. Pielea de top si finisajele din lemn Canadel Panelling completeaza atmosfera de vis pentru cei patru ocupanti ai unui Wraith.
Pretul noului Rolls-Royce Wraith va porni de la 245.000 de euro. Vanzarile primelor modele vor incepe la finalul anului 2013.