în ideea de a acapara o cotă cât mai mare din piaţa de automobile premium din America de Nord, transmite Reuters.
Lucrările de construcţie la noua uzină de la Ridgeville, Berkeley County, vor începe în acest an, iar producţia va demara în 2018 pentru a ajunge rapid la 100.000 de vehicule anual şi 4.000 de angajaţi.
Marca suedeză de automobile este prezentă pe piaţa din SUA încă din 1955, însă, anul trecut, cota sa de piaţă a fost una minoră (mai puţin de 0,4%). Grupul Volvo a informat că noua sa uzină americană face parte dintr-un plan ambiţios vizând dublarea vânzărilor mondiale până la 800.000 de vehicule pe an la finele acestui deceniu.
'Acesta este un semnal clar al angajamentului nostru privind relansarea operaţiunilor noastre americane', a declarat directorul general de la Volvo Cars, Hakan Samuelsson.
Potrivit acestuia, noua uzină va ajuta la reducerea riscului valutar şi, de asemenea, va reduce alte costuri, inclusiv a celor legate de logistică, în condiţiile în care unul dintre factorii decisivi care au înclinat balanţa în favoarea Carolinei de Sud a fost apropierea de porturile din Charleston, Savannah şi Brunswick.
'Logistica a fost unul dintre cei mai importanţi factori' pentru o uzină care va importa un număr mare de piese şi va exporta unele vehicule, a spus Samuelsson.
Decizia celor de la Volvo vine într-un moment în care competiţia pe piaţa nord americană a automobilelor de lux se intensifică. Constructorii germani Audi, BMW şi Mercedes-Benz au anunţat recent că vor adăuga capacităţi de producţie în regiune.
Potrivit analiştilor de la WardsAuto, capacităţile de producţie auto din America de Nord ar urma să urce cu 10% în următorii cinci ani pentru a ajunge la 19,6 milioane vehicule în 2020.
În plus, Volvo se va confrunta şi cu concurenţa constructorilor auto americani Ford şi General Motors, care intenţionează să investească în total 14,5 miliarde de dolari pentru relansarea mărcilor lor de lux Lincoln şi Cadillac.
Volvo Cars, companie cumpărată de conglomeratul chinez Zhejiang Geely Holding în 2010, a vândut anul trecut un număr record de aproape 466.000 de vehicule, în creştere cu 8,9%, graţie vânzărilor de pe pieţele din China şi Europa Occidentală.
În schimb, vânzările de pe piaţa din SUA au scăzut cu 8%, până la 56.000 de vehicule.