New York, Londa, Beijing si…Youtube! Sunt locurile in care s-a vazut prezentarea primului BMW electric adevarat. Noul BMW i3 e cea mai mare inovatie venita pe filiera Munchen de 10 ani incoace. Nemtii au investit peste doua miliarde de euro in proiectul i3, deci vor avea asteptari mari de la sub-seria “I”, anuntata inca din 2011.
BMW a confirmat si datele tehnice ale noului EV. BMW i3 are un motor electric de 170 CP si 250 Nm, amplasat in spate si o autonomie intre 130 si 160 de kilometri in modul complet electric. Clientii vor alege insa aproape sigur modulul optional care mareste autonomia pana la 300 de kilometri. Modulul e de fapt un motor de 650 cmc preluat de la divizia de motociclete si folosit la i3 pe post de generator. Acceleratia, spun sefii BMW, e impresionanta pentru o masina electrica: 0-100 km/h in doar 7 secunde, 80-120 km/h in 4,9 secunde si o viteza maxima limitata electronic la 150 km/h, pentru mai multa autonomie.
Bateriile de 22 kWh Litiu-Ion se pot incarca de la o priza normala in aproape 3 ore, sau in 30 de minute, daca se foloseste sistemul Combo Fast Charghing. Cele 12 module ale bateriei ridica greutatea totala la 1195 kg. Asta inseamna ca BMW i3 cantareste mai putin cu 90 kg decat 114i. Chiar si cu o baterie de 230 kg. Diferenta de greutate vine din fibra de carbon folosita pentru a ranforsa panourile. Noul i3 are o lungime de 3,99 m, latime de 1,77 m si o inaltime de 1,57 m. E cu 326 mm mai scurt, cu 10 mm mai lat si cu 158 mm mai inalt decat a doua generatie a Seriei 1.
Masina vine cu roti de 19” si pneuri de 155/70, o combinatie despre care nemtii spun ca reduce semnificativ rezistenta la inaintare, dar ofera un nivel de aderenta similar rotilor conventionale de 16” si cauciucuri de 225/55. Clientii pot opta si pentru roti de 20”. Privita din lateral, masina are forme dinamice si da impresia ca pasagerii se bucura de spatiu amplu la interior. O alta caracteristica a noului i3 e banda neagra care se intinde de la capota pana la spoilerul din spate. Partea frontala iti arata ca ai in fata ochilor un BMW, dar e redesenata complet. In schimb, spatele exprima functionalitate totala si versatilitate.
La interior, BMW i3 ofera loc pentru doar 4 persoane. Habitaclul urmeaza ideea de simplitate. Designul e curat, omogen si totodata dinamic. E vizionar dar si familiar fanilor BMW. Totul arata futurist, iar rezultatul estetic e unic. Ca si in cazul Tesla Model S, designerii au pornit de la zero. Nu exista tunel de transmisie, iar podeaua e complet plata. Adaugati rigiditatea fibrei de carbon si veti vedea de ce BMW i3 nu mai are montantii B. Scaunele arata modern, controalele sunt orientate spre sofer, iar display-ul principal pare sa fie suspendat in aer.
Noul i3 va avea si propria sa aplicatie mobila. BMW I Remote App va fi disponibila pentru iOS sau Android si va oferi soferului informatii detaliate despre autonomia masinii, nivelul de incarcare a bateriei sau locul in care se afla masina. Totodata, soferul poate activa clima si poate seta temperatura preferata prin telefon. Aplicatia completeaza si solutia 360 Electric, prin care soferul va beneficia de solutii alternative in cazul in care i3 nu are destula autonomie pentru a ajunge la destinatie.
BMW i3 va avea un pret de baza de 34.950 de euro, TVA inclus. Versiunea cu range extender costa cu 4.500 de euro mai mult. E deja disponibil in Germania, unde livrarile vor incepe din luna noiembrie. Deocamdata, BMW i3 nu va fi disponibil si in Romania.