“Niciodata, o masina ieftina nu a fost atat de cool!” Asa incepe articolul AutoBild, cea mai citita publicatie de masini din Germania. Nemtii compara Dacia Sandero cu Peugeot 208, Renault Clio si Ford Fiesta, intr-un test care spune totul despre marca romaneasca. Mai mult, jurnalistii recunosc valoarea Daciei si spun ca Sandero face toti banii.
Culmea, schimbarea radicala de atitudine fata de Dacia vine la nici o luna de zile dupa ce acelasi site a publicat un test de anduranta in care pur si simplu a demolat Dacia Duster. Articolul dubios a ramas “uitat” pe prima pagina a site-ului aproape e luna de zile, in ciuda politicii lor de a actualiza des homepage-ul cu informatii noi.
De data asta cei de la Autobild s-au revansat fata de romani si spun ca Sandero a devenit o alternativa demna de luat in seama. Masina e mai ieftina cu cateva mii de euro fata de rivalele din clasa ei (Renault Clio, Ford Fiesta si Peugeot 208), dar ofera motorizari si performante asemanatoare. Nemtii dau exemplu versiunea Laureate, care, pentru 10.090 euro ofera un motor de 90 CP, consum de 5,2 litri /100km, radio CD, geamuri electrice si inchidere centralizata. Desi dotarile Sandero nu impresioneaza, cel mai important factor il reprezinta tot banii. Dintre rivali, cel mai ieftin e Peugeot 208 de 82 CP la 15,100 euro. Ford Fiesta cu motorul de 1.0 litri si 80 CP costa 15,400 de euro, iar un Renault Clio de 90 CP trece de 16,300 CP.
Nemtii sunt constienti de minusurile Sandero, dar nu-i iarta nici pe rivali. Motorul de pe Fiesta are lag si un cuplu de doar 105 Nm, ceea ce se traduce printr-o acceleratie greoaie. Soferul trebuie sa stea mereu drept la volan ca sa poata citi instrumentele de bord si se incurca in butoanele de pe consola, dar pasagerii se bucura de suspensii bune si mult spatiu la interior. Doar pentru bagaje nu prea e loc. Concluzia nemtilor pentru Fiesta: e lenta si scumpa.
Nici Clio nu se prezinta prea bine. E aproape izolat fonic, dar nu sta prea bine la capitolul suspensii, tinuta de drum si nici macar la distanta de franare, mult mai mare fata de Sandero si Fiesta. Spatiul pentru pasagerii din spate e asa si asa. In schimb, soferul risca sa-si suceasca gatul ca sa poata vedea ceva cand da cu spatele. Pentru 16,300 de euro, Clio e bine echipat. Jurnalistii germani remarca sistemul start-stop, functia de cruise control si navigatia si spun ca, per total, Clio e o masina cam prea matura.
Peugeot 208 e tras in jos de pret, in clasamentul nemtilor. Totusi tinuta de drum e buna si suspensiile sunt mai mult decat ok, cu o singura exceptie, la trecerea peste limitatoarele de viteza. Pe orice sofer l-ar bufni insa rasul la vederea volanului atat de mic incat parca a intrat la apa, dar instrumentele de bord se vad bine. 208-ul ofera suficient spatiu pentru bagaje, dar si un interior cu totul monoton. E distractiv de condus si s-ar adresa mai ales oamenilor grabiti, cu multi nervi.
La prima vedere, Sandero pare sa nu aiba nicio sansa. Dar nemtii ii recunosc potentialul si ii surprinde pretul incredibil de mic. “Masina testata de noi costa cu 6.000 de euro mai putin decat celelalte si asta spune totul”, declara nemtii. La interior, comparativ cu rivalii, Sandero pierde la toate capitolele, dar asta nu inseamna ca are un aspect neplacut. Confortul in scaune e redus desi pasagerii din spate au mai mult decat suficient spatiu pentru picioare. Porbagajul impresioneaza cu cei 320 de litri dar mai ales cu volumul total de 1.200 de litri (cu bancheta rabatata). Suspensiile sunt cam din topor, motorul e prea zgomotos, iar butoanele sunt aproape barbare.
Cu toate astea, Sandero e pe primul loc in topul nemtilor, care-i iarta toate pacatele si trag o concluzie surprinzatoare: “Dacia Sandero nu e cea mai buna, dar este masina pe care am recomanda-o oricui, in acest segment. Iar diferenta de pret spune totul!”
Suntem curiosi daca si romanii sunt de acord cu nemtii. Tu ce preferi? Un Sandero ieftin sau o masina mai scumpa, cu mai multe dotari?