Ferrari si-a dezvaluit cea mai noua creatie in urma cu trei saptamani. Maserati nu putea sa ramana in urma. Italienii pregatesc un urmas pe masura pentru MC12, anunta Car Magazine. Noul model va fi produs pe platforma tehnica a celui mai puternic calut cabrat, LaFerrari. Istoria se va repeta si de aceasta data, la fel cum, in urma cu 9 ani, MC12 se baza pe Enzo. Noul Maserati ar putea sa apara in 2015. Exista zvonuri care spun ca va semana cu conceptul Birdcage, pe care il vedeti mai jos:
Ar fi corect sa-l numim LaMaserati? Probabil ca da, din moment ce va folosi majoritatea elementelor de pe LaFerrari. Apare insa o singura diferenta majora. Noul Maserati nu va fi hibrid. In schimb, se vehiculeaza doua posibile motorizari. Alegerea logica ar fi motorul V12 de 6,3 litri de pe LaFerrari, cu un minus serios de putere si performanta, ca sa nu supere compania-mama, Fiat. In 2004, puterea lui MC 12 a fost redusa de la 651 la 621 CP, iar viteza maxima micsorata la 330 fata de cei 350 km/h atinsi de Enzo. Cea de-a doua optiune ar fi motorizarea bi-turbo V8 de 3,8 litri de pe Quattroporte, ce ar putea dezvolta 900 CP.
La fel ca ultimul model Ferrari, LaMaserati va fi construit cap-coada din fibra de carbon. Nefiind un hibrid, lipsa motorului electric si a bateriilor il vor face mai usor decat LaFerrari. Dar clona nu se va apropia nici pe departe ca forma sau performante de original. Asta desi va “imprumuta” sasiul, suspensia si toata partea electrica.
In schimb, LaMaserati se va adresa unei clientele mai exclusiviste. Daca producatia initiala pentru LaFerrari se ridica la 499 de unitati, noul Maserati va fi construit in doar 50 de exemplare. Britanicii de la Car spun ca noul Maserati ar putea avea un pret de pornire de un milion de euro.