Belgienii de la Imperia Automobiles au disparut de pe piata in 1958. Norocul lor s-a numit Green Propulsion, care a cumparat marca 50 de ani mai tarziu, pentru echivalentul a numai 400 de euro.

Imperia GP - 1

Green Propulsion s-a apucat de treaba, iar rezultatul a aparut repede – Imperia GP este un hibrid retro care poate fi lejer numit Wiesmann-ul belgienilor. Conceptul e un adevarat concert al formelor circulare, al masinilor care ii incantau odata pe bunicii nostri. Grila verticala si apripile separate de capota respecta intocmai ideologia retro. La fel o fac si prizele de aer verticale precum si farurile cilindrice, ca sa nu mai vorbim de interiorul imbracat in piele unde analog este cuvantul de baza. Toate instrumentele de bord au ace si parca e pacat sa vedem cum un touchscreen strica toata aceasta armonie.

Imperia GP - 6

Dar punem punct la tot ce inseamna retro cand vine vorba de motorizare. Imperia GP foloseste un motor turbo de 1,6 listri BMW/PSA, care dezvolta 200 CP si un cuplu de 260 Nm. V-am spus la inceput ca vorbim de un hibrid, nu? Ei bine, avem si motorul electric de 150 CP. Puterea totala e asadar de 350 CP si 610 Nm, suficienta pentru o masina care cantareste 1.200 kg. Imperia GP poate accelera de la 0-100 km/h in 4 secunde in mod hibrid si in doar 6 secunde in regim complet electric. Viteza maxima e limitata la 216 km/h, pentru a nu consuma imediat bateria. Apropo de baterie, aceasta se poate incarca complet in 4 ore si jumatate.

Imperia GP - 4

Mai interesante sunt insa datele de consum. Imperia GP “mananca” 1,9 litri la o suta de kilometri si emite doar 50g CO2 la un kilometru, ceea ce il face unul dintre cei mai ecologici hibrizi din lume.

Imperia GP - 5

Daca designul senzational te impinge sa o cumperi, ar trebui sa te cauti bine prin buzunare. Pretul e destul de piperat. Un Imperia GP va costa 125.000 de euro. Primele modele vor fi livrate la sfarsitul acestui an, dar Green Propulsion se gandeste sa lanseze si un Imperia low-cost, care sa coste numai…95.000 de euro!