Horatio Pagani a adus Zonda pe lume in 1999! C12 a fost primul model, care a dat startul unei serii lungi de hypercaruri care sa intoarca ochii tuturor. De la decapotabile pana la extremul Zonda R, toate modelele Pagani au adus in strada sentimentul curselor de circuit.
Pentru Zonda s-a anuntat sfarsitul insa! Celebra serie are deja un urmas pe masura, Pagani Huayra, care-l inlocuise oficial, dar compania a continuat sa construiasca editii limitate Zonda, precum si versiuni modificate pentru clientii cu dare de mana.
Insa chiar si aceste mici exceptii vor lua sfarsit, odata cu “Revolucion”, modelul care anunta "finalul revolutiei Pagani Zonda", precum si “punctul culminant al tehnologiei si artei adaptate unei masini de curse”. O formulare cam ambigua insa, ce ar putea lasa loc de interpretari.
Daca intr-adevar va fi ultima Zonda, ramane de vazut, dar Pagani i-a asigurat o iesire din scena memorabila. Zonda Revolucion foloseste un motor Mercedes V12 de 6 litri, ce poate dezvolta 800 CP si un cuplu de 729 Nm. Nu pare mult, dar masina cantareste doar 1,070 kg, iar raportul putere/greutate e incredibil: 748 CP/tona. Ca sa va dati seama cat de mult inseamna, un Ferrari 458 Italia poate atinge abia 384 CP/tona, iar un VW Golf GTI 179 CP/tona, un sfert din cat poate Zonda.
Transmisia secventiala poate schimba fiecare din cele 6 viteze in doar 20 de milisecunde. Zonda Revolucion beneficiaza si de un sistem de control al tractiunii Bosch, frane ceramice Brembo si un sistem asemanator DRS-ului din Formula 1, care sa-i ajute pe soferi sa tina bestia pe asfalt.
Prin urmare, acceleratia ar trebui sa fie fioroasa, iar Zonda Revolucion sa fie capabila sa atinga 0-100 km/h in mai putin de 2,7 secunde, cu o viteza maxima de 354 km/h. Toate datele astea sunt neoficiale si valabile in linie dreapta, dar cei de la Pagani sunt increzatori ca au creat cea mai rapida editie limitata de curse care a facut vreodata un tur pe Nurburgring.
“Limitele sunt facute ca sa fie depasite”, spune Horacio Pagani. Vorbele sefului Pagani sunt cat se poate de adevarate, pentru ca Zonda Revolucion depaseste orice limita cand vine vorba de pret! Revolucion costa 2.200.000 de euro si doar 5 exemplare vor vedea lumina zilei. “Zonda R era deja o masina ultra rapida, cea mai tare de pe Nurburgring. Stiam ca va fi foarte greu sa proiectam o masina si mai tare. Dar echipa noastra a reusit imposibilul”, mai spune Horacio Pagani