dar şi o alta suplimentară pentru zona centrală, care vizează decongestionarea traficului.
Buvinieta ar putea fi introdusă într-un an sau doi, pentru întreaga infrastructură din Capitală, în vederea susţinerii lucrărilor majore de infrastructură de tipul "autostrăzii suspendate" , a declarat marţi Ion Dedu, director executiv la Direcţia Transporturi, Drumuri şi Sistematizarea Circulaţiei din cadrul Primăriei Capitalei, la conferinţa Mediafax talks about Construction.
În prezent, în Bucureşti se aplică taxe pentru autovehiculele care depăsesc 3,5 tone, în funcţie de tonaj şi de zone.
Ideea introducerii unei taxe de drum denumită "buvinietă" a fost avansată încă din 2006, în mandatul lui Adriean Videanu, şi a fost intens criticată, inclusiv de PSD Bucureşti. Videanu constata la acea vreme crearea unei "psihoze" legată de buvinetă, taxa nefiind introdusă.
"Taxarea zonei centrale va apărea numai dacă celelalte două măsuri, respectiv îmbunătăţirea sistemului de transport public şi politica parcărilor nu vor da roade. Dacă aceste două sisteme dau roade şi lucrurile se rezolvă, nu mai e nevoie de taxare. (...) Nu este bătută în cuie, trebuie să vedem ce se întâmplă după ce luăm măsurile astea două", a afirmat reprezentantul primăriei.
El a adăugat că Primăria urmăreşte asigurarea unui număr limitat de locuri de parcare şi să menţină tarifele la un nivel la care să fie 80-85% din parcări ocupate.
"În momentul în care se umple parcarea, creşti preţul, când se goleşte, îl scazi. E logic", a spus el.
Municipalitatea bucureşteană administrează 140 de parcări cu peste 8.000 de locuri, cele mai multe în zona centrală a Capitalei, şoferii plătind pentru un loc de parcare 1,5 lei sau 2,5 lei pe oră în timpul zilei.
O asemenea taxă de zonă centrală se aplică în prezent în oraşe precum Londra sau Milano.
Şoferii plătesc din 2002 un tarif de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România, denumită rovinietă.