Nu ignora nici cel mai mic semn că ceva nu este în regulă cu mașina, pentru că o problemă minoră poate deveni în scurt timp una serioasă, dacă nu te ocupi de ea la vreme.

Ca să nu ajungi într-o astfel de situație, iată care sunt cele mai evidente semne că este timpul să faci o vizită la service:

Aprinderea martorilor din bord

Martorii de avertizare sunt acele beculețe din bord care se aprind ca să te atenționeze că ceva este în neregulă. Cele mai multe probleme semnalate nu sunt grave și le poți remedia fără să ai nevoie de un mecanic. Vorbim de arderea unui bec, scăderea presiunii în pneuri sau golirea rezervorului de lichid pentru parbriz. Mai dificil este când se aprinde martorul galben, care semnalează o problemă la motor. În acest caz, se impune o verificare a motorului, chiar dacă ți se pare că totul este în regulă.

Petele de sub mașină

Dacă observi că pe locul de parcare pete despre care știi că nu erau acolo înainte, s-ar putea să provină de la mașina ta, care are o scurgere de lichide. Când ai astfel de suspiciuni, lasă mașina peste noapte în parcare, apoi cercetează asfaltul dimineața, după ce ai mutat-o. Dacă observi pete proaspete, încă umede, este clar că ai o problemă la mașină și trebuie să mergi la un service.  Scurgerile pot fi de ulei, de antigel, de lichid de frână sau de combustibil, iar în toate cazurile trebuie intervenit fără întârziere pentru remedierea problemei.

Zgomote neobișnuite în timpul mersului

Orice șofer își cunoaște bine mașina și este obișnuit cu zgomotul pe care aceasta îl face în timpul mersului. Nu trebuie să ai neapărat ureche muzicală ca să-ți dai seama că mașina nu mai sună așa cum erai tu obișnuit. Ține cont că un zgomot neobișnuit este ușor de reperat și semnalează o problemă.

De exemplu, dacă zgomotul este sub forma unor vâjâituri sub capotă, e posibil să fie vorba despre o curea slăbită. În același timp scârțâitul puternic în timpul frânării trădează uzura plăcuțelor de frână, care trebuie schimbate.

Alt tip de zgomot poate proveni de la țeava de eșapament, iar în acest caz poate să fie o gaură sau o fisură. Nu este grav, însă zgomotul este deranjant și trebuie să faci o vizită la service.

Cel mai îngrijorător este zgomotul neuniform al motorului, care, în cel mai fericit caz, este determinat de o problemă la bujii. Cauzele pot fi însă mai serioase, așa că trebuie să mergi neapărat la mecanic.

Aburi sau fum sub capotă

Nu este deloc plăcut să observi că de sub capotă încep să iasă aburi sau fum atunci când conduci. În astfel de situații trebuie să tragi imediat pe dreapta, ca să vezi despre ce este vorba. De obicei aburul provine de la supraîncălzirea motorului,  poate fi vorba și despre o problemă la radiator.

În ceea ce privește fumul, acesta apare ca urmare a arderii uleiului, ceea ce înseamnă că există o scurgere pe undeva. Fumul poate să iasă atât de sub capotă cât și prin țeava de eșapament, iar culoarea lui albastră indică o pierdere de ulei. În astfel de situații este indicat să nu mai continui drumul cu mașina, pentru că riști să distrugi motorul. Nu-ți rămâne decât să chemi o platformă  care să te ducă direct la service.

Foarte important este ca de fiecare dată să te adresezi unui service autorizat, cu mecanici specializați pentru modelul de mașină pe care îl conduci. De exemplu, dacă ai un Ford și ai depistat o problemă în timp ce ești în Capitală, caută un service în București pentru Ford. Doar așa poți să fii sigur că mecanicii vor stabili cu exactitate cauza defecțiunii și vei avea garanția unei reparații de calitate.

Foto: Pixabay.com