În plus, pe măsură ce trec lunile de toamnă, drumul la vulcanizare pentru înlocuirea anvelopelor devine un calvar din cauza aglomerației. Din punct de vedere legal, nu există un moment calendaristic în care anvelopele de iarnă devin obligatorii. În orice moment al anului, echiparea vehiculului cu cauciucuri corespunzătoare condițiilor de drum cu porțiuni de zăpadă, gheață, polei sau alte derivate este obligatorie. În cele ce urmează, îți prezentăm principalele diferențe între anvelopele de vară, de iarnă și all season, pentru a înțelege mai bine cât de importante sunt cauciucurile pentru siguranța ta, a pasagerilor și a celorlalți participanți la trafic. După ce te hotărăști cu privire la categoria care se potrivește drumurilor pe care vei circula cel mai des, poți alege orice model de anvelope de la Acvila Romania.
Randamentul în funcție de temperatură
Primul criteriu de care țin cont producătorii de anvelope auto este randamentul în funcție de temperatura de exploatare. În sezonul cald, de primăvara până toamna, cea mai bună alegere sunt cauciucurile de vară, confecționate din materiale rezistente ce nu își schimbă forma atunci când temperatura la nivelul asfaltului poate atinge valori de peste 50 de grade Celsius. O altă caracteristică a acestora este aderența mai bună în timpul acvaplanării provocate de trecerea bruscă de la drum uscat la suprafețe ude, în timpul ploilor torențiale de vară. O alegere bună în sezonul cald sunt și anvelopele all season, cu randament decent pe orice suprafață. Structura acestora este mai apropiată de cele de iarnă și au în general un profil mixt al benzii de rulare: jumătate de iarnă, jumătate de vară, pentru a oferi aderență în orice condiții de rulare. Utilizarea acestora în sezonul cald duce la o uzură superioară celor speciale de vară. Anvelopele de iarnă echipate pe mașină vara se uzează mult mai repede și au un randament scăzut și o suprafață de frânare mult mai mare.
În momentul în care temperatura scade sub 7 grade Celsius, raportul se schimbă radical în favoarea anvelopelor de iarnă. În acest caz, cauciucurile de vară se întăresc, devin foarte rigide și scad nivelul de aderență la orice manevră. Anvelopele all season dau randament bun în condiții de iarnă ușoară, atât din punct de vedere al temperaturilor, cât și al suprafeței de rulare. Cauciucurile speciale de iarnă sunt soluția optimă din punct de vedere al siguranței în trafic în sezonul rece, indiferent de condiții.
Depozitarea
Majoritatea șoferilor care optează pentru anvelope all season motivează această alegere prin faptul că îi scutește de cele două schimburi anuale de cauciucuri și de grija depozitării celor pe care nu le utilizează. Schimburile de primăvară și de toamnă înseamnă costuri pentru manoperă și echilibrat și timp pierdut în vulcanizări care, de cele mai multe ori, sunt foarte aglomerate. Depozitarea în condiții optime înseamnă costuri suplimentare, iar intervalul de neutilizare sporește gradul de uzură al anvelopei. Din acest punct de vedere, cauciucurile all season câștigă detașat.
Bugetul
Un set de anvelope all season costă mai puțin decât cele două seturi de anvelope de iarnă și de vară combinate, însă se va uza ceva mai rapid, așadar trebuie înlocuite mai des. Dacă pentru anvelopele de iarnă sau de vară se poate accepta un compromis prin achiziționarea unor produse de clasă medie sau de buget, în varianta all season sunt recomandabile numai cauciucurile produse de branduri premium. Pentru a acoperi nevoile unui segment de piață ce nu are acces la tehnologia premium, marii producători au dezvoltat în cadrul aceleiași companii branduri de mijloc sau de buget care oferă spre vânzare produse mai ieftine, dar testate în condiții de siguranță.
Cele mai bune anvelope sunt cele care se potrivesc condițiilor în care le vei exploata. În funcție de temperaturile care se înregistrează în zona în care locuiești, de situația drumurilor atât pe timp de vară cât și pe timp de iarnă, vei putea ști ce fel de profil trebuie să alegi.