Având un peridoc potrivit te poți deplasa pe distanțe lungi, iar întreaga experiență va fi un confortabilă. Pentru că oferta este destul de bogată, alegerea celui mai bun peridoc pentru barca ta poate fi destul de dificilă.
Pentru a te ajută să iei mai ușor această hotărâre, acestea sunt cele cinci elemente cheie la care ar trebui să te uiți înainte de a achiziționa peridocul potrivit nevoilor tale.
Calitatea metalului din care este confecționat
Peridocurile pentru bărci sunt confecționate din multe tipuri de materiale, cu avantajele și dezavantajele lor. Care este cel mai potrivit pentru tine depinde în primul rând de buget, dar și de apa pe care te vei plimba cu barcă.
Oțelul vopsit este unul dintre cele mai rezistente materiale și în același timp o opțiune mai puțin costisitoare. Partea mai puțin bună constă în faptul că se corodează mă repede când este expus la apă sărată.
În cazul în care nu obișnuiești să mergi cu barca în ape sărate, atunci acest amănunt nu te afectează, iar metalul este bun și rezistent cât să-ți folosească nevoilor tale.
Oțelul galvanizat este o variantă de compromis pe care o pot face cei care obișnuiesc să meargă atât la apă sărată cât și la apă dulce. Oțelul galvanizat are în plus un strat de zinc, ceea ce îl face mai rezistent la efectul coroziv al apei sărate.
Aluminiul nu este la fel de tare precum oțelul, însă este rezistent la rugină. Pentru cei care merg de regulă într-un mediu marin, aluminiul are cu siguranță un avantaj. Peridocurile făcute din aluminiu sunt în general mai scumpe, dar sunt mai rezistente în timp.
Ține cont de lungimea și greutatea bărcii
Un peridoc pentru bărci nu are dimensiuni standard. Folosește o ruleta și măsoară barca de la un capăt la altul. Singurul lucru de care trebuie să ții cont este acela că barcă nu fie mai lungă decât peridicol.
Atunci când calculezi greutatea bărcii asigură-te că iei în calcul toate elementele suplimentare, cum sunt motorul, combustibilul, apa și așa mai departe.
Cu șine sau role
Toate peridocurile au unul sau două tipuri de sisteme de susținere: cu șine sau cu role. Cele cu șine oferă suport pentru carena bărcii pe toată perioada transportului.
În timp ce oferă mai mult suport decât rolele, șinele fac încărcatul și descărcatul bărcii de pe padoc mult mai complicate. Rolele fac că acest proces să se desfășoare mai simplu, însă nu susțin la fel de bine carena bărcii cum se întâmplă în cazul șinelor.
Frânale: câte și ce tipuri
Atunci când urmeză să transporți o barcă mică, acest lucru se poate face cu o singură axa și nu este nevoie de o capacitate de a frână a remorcii în sine.
Însă pentru o barcă de mărime medie, frânarea este importantă și face deplasarea mult mai sigură. Dacă vei cumpăra un peridoc multi-axe, este recomandat că fiecare ax să aibă propriul sistem de frâne.
Peridocurile pot avea două tipuri de frâne: electrice și de tensiune. Frânele electrice sunt ușor de întreținut și permit frânarea remorcii înainte vehiculului care o tractează.
Partea mai puțin bună referitoare la aceasta configurație de frâne este că sunt mai puțin potrivite în condiții de apă sărată.
Atenție la lumini
Luminile pentru peridocurile pentru bărci sunt disponibile în două versiuni: LED și incandescente. Luminile LED reprezintă opțiunea mai modernă și vin cu acest avantaj în fața celor cu lumină incandescentă mult mai tradițională.
Luminile de tip LED sunt mai sigure pentru a le scufundă în apa rece atunci când barca este lăsată cu spatele în apă. Acestea sunt de asemenea mai intense, luminează mai bine și au o durată de viață mai mare.
Singurul dezavantaj îl reprezintă prețul, pentru că de regulă luminile LED sunt mai scumpe. Dacă alegi iluminarea incandescentă, asigură-te că deconectezi lămpile înainte de a sprijini barca de rampă. Dacă luminile incandescente nu au timp să se răcească, acestea ar putea exploda atunci când întră în contact cu apa mai rece.