Veyron-ul are de toate: putere, viteza cat cuprinde si un design care-ti ia ochii. Dar totul vine cu un pret: 12 minute. Atat poate merge la viteza maxima de 415 km/h. Nu mai vorbim de bani. Iar termenul “eco-friendly” nu are ce cauta aici.

Un student francez le-a facut cadou celor de la Bugatti studiul de design al anului: TypeZero. Sursa de inspiratie? Cea mai de succes masina a companiei: Type 35, “bolidul” din anii ’20, care a castigat peste 1.000 de curse si un campionat mondial.

Bugatti

Bugatti

Bugatti

Bugatti

 

TypeZero e un studiu pentru o masina cu un singur loc, electrica. Un hypercar, mai exact. Teoretic, bateriile Litiu-Aer (Da, citesti bine! Litiu-Aer) vor alimenta 4 motoare electrice. E inca un indiciu pentru cat de indepartat e conceptul de zilele noastre. Tehnologia e inca in fasa si nu va fi adoptata mai curand de 2050. Dar va fi combinatia perfecta pentru iubitorii de ecologie si performanta. Doua concepte care pana acum s-au batut cap in cap.

Bugatti

Bugatti

Bugatti

Bugatti

 

Marc Devauze a pastrat interiorul minimalist, in stilul vechilor masini de curse: scaun, volan, si trei indicatoare (pentru viteza, distanta parcursa si nivelul bateriilor). La prima vedere n-ar avea nicio treaba cu vechiul Type 35, dar, daca te uiti mai atent, vei vedea ca sectiunea centrala respecta conturul masinii din 1924. Francezul nu e la prima isprava.

Bugatti

Bugatti

Bugatti

Bugatti

Bugatti

Bugatti

Bugatti

 

A impresionat pe toata lumea anul trecut cu conceptul Ferrari F750. Pacat totusi ca Bugatti TypeZero ar putea sa nu vada niciodata lumina zilei.