In ultimii ani Volvo a investit masiv in cercetare si tehnologii capabile sa sustina mult mai bine viitoarea gama electica a grupului. Nu mai este o noutate ca atunci cand spui Volvo spui de fapt inovatie.
Asadar, grupul este pe cale sa breveteze prima masina capabila sa incorporeze baterii in caroseria masinii, ce se pot incarca solar atat in mers cat si pe loc.
Solutia Volvo este ca in aripile, portierele, plafonul si capota sa integreze baterii minuscule ce pot regenera bateria automobilului electic, nefiind astfel necesar ca proprietarul sa astepte incarcarea la punctele speciale.
Viitoarea caroserie va fi un compus din carbon, fibra de sticla si metal dur, care pe langa noul rol, va fi obligata sa respecte si normele de siguranta.
Un alt plus pe care il va aduce noul model de caroserii este greutate, care uilterior se va reflecta de asemenea in consumul automobilului.
Proiectul este in faza de teste, iar primul model S80 este deja in rodaj pe strazile din Suedia.
Volvo crede ca primele masini electice capabile sa-si sustina in proportie de 30% autonomia din incarcarea prin caroserie, ar putea intra in productia de masa undeva in 2017.