Ceilalti sunt impartiti in trei categorii:
- cei care nu poarta centura si ignora alarma sonora a masinii;
- cei care nu poarta centura si pacalesc sistemul masinii introducand o carabina de centura in lacasul prevazut pentru centura de siguranta;
- cei care nu poarta centura si pacalesc sistemul trecand centura prin spatele scaunului lor, introducand apoi carabina centurii in lacasul ei.
Ii luam pe rand… ce se intampla cand masina se loveste de un obstacol:
- categoria nu poarta centura si ignora alarma sonora a masinii: cel de la volan incearca sa se tina tare in maini dar inertia este prea tare, mainile cedeaza. Torsul individului se apleaca inainte iar fundul ii aluneca pe scaun, deplasandu-se si el mai in fata. Astfel pieptul si fata lui vor fi lipite la cateva milisecunde de la impact de volan, volanul il va lovi in piept si coaste, iar airbag-ul ii va exploda lovindu-l in fata cu resturile sfasiate ale imbracamintii volanului. Torsul tumefiat si cu fracturi, fata sparta de airbag + bonus*.
- categoria nu poarta centura si pacalesc sistemul masinii introducand carabina goala in locul centurii: idem ca mai sus, se deplaseaza spre volan cu totul si este lovit de volan si airbag. Torsul tumefiat si fata sparta de airbag + bonus*.
- categoria nu poarta centura normal ci o trece prin spatele scaunului: in momentul impactului inertia il impinge spre volan si in acelasi timp centura care este trecuta prin spatele scaunului declanseaza. Iar cand declanseaza centura, ea o face printr-o capsa pirotehnica foarte puternica. Adica ea reuseste, in cele mai multe cazuri, sa rupa spatarul scaunului in explozie, si astfel sa-l priponeasca in cateva fractiuni de secunda pe sofer de volan. Iar soferul fiind prins strans – ca intr-un sendvis – intre volan si scaun va mai astepta inca vreo doua fractiuni de secunda pana sa-i explodeze si airbagul in fata. Dar acum va fi nevoit sa suporte intreaga forta a airbag-ului, pentru ca centura il va tine lipit acolo.