Bentley i-a tinut pe jurnalisti in priza la Salonul Auto de la Geneva! Pentru o marca de nisa in segmentul masinilor de lux, cu siguranta, britanicii au avut ce oferi. Noul Bentley Fiying Spur a tinut capul de afis la Geneva. Englezii au renuntat la titulatura “Continental”, intr-o miscare menita sa aduca cel mai puternic sedan Bentley pe primul loc in nisa ocupata acum de Rolls-Royce Ghost.
Flying Spur a primit o versiune imbunatatita a motorului turbo W12 de 6 litri, 616 CP si 800 Nm, care trimite puterea la roti in raport 40:60 printr-o transmisie automada cu 8 rapoarte si sistem all-drive. Masina accelereaza de la 0-10 km/h in 4,3 secunde si poate atinge o viteza maxima de 321 km/h, in ciuda consumului mai mic fata de generatia anterioara. Bentley ofera si doua dimensiuni pentru jante: o varianta confortabila de 19” sau mai sportiva de 21”.
Reteta simpla pe care a mers Bentley la Geneva 2013 a dat roade. Jurnalistii s-au inghesuit la standul englezilor, dar nu sa stea la volan ci pe locurile din spate. Interesant este si designul dinamic al sedanului de lux, care combina liniile traditionale Bentley cu o atitudine mai sportiva si totodata contemporana. Flying Spur a primit la exterior un retus mai fluid, cu linii ascutite si un spate musculos, care evidentiaza caracterul dinamic.
Blocurile optice au fost si ele redesenate. Farurile LED exterioare sunt acum mai mari decat cele interioare si au aspectul unor bijuterii cu diamante. Stopurile in schimb sunt eliptice si adopta noua interpretare de design Bentley, “Horse Shoe”, modelul “elipsa in elipsa” dand acum senzatia de adancime. Spoilerul fata a fost modificat, iar priza de aer inferioara e acum largita pe toata lungimea lui, fara separatoare verticale. Un singur ornament cromat orizontal e de ajuns sa schimbe dramatic aspectul partii frontale. Bentley a adaugat si doua culori noi pentru exterior, Damson si Dark Cashmere, la paleta deja existenta de culori cu peste 100 de nuante.
Caroseria a fost ranforsata si e acum cu 4% mai rigida. Montantii si pragurile intarite, alaturi de elementele care se pot deforma in caz de accident maresc performanta in domeniul protectiei pasagerilor si a pietonilor. Atat capota cat si bara de protectie sunt din aluminiu folosit in industria aerospatiala. Bentley a optimizat toata caroseria, chiar si structura portierelor pentru a reduce greutatea. Per total, toate modificarile fac ca Flying Spur sa fie cu 50 kg mai usor decat generatia anterioara. Masina are acum si un indice aerodinamic de 0,29, ceea ce e senzational pentru un sedan mare.
Nu mai putin de 600 de piese au fost schimbate la interiorul care vine acum intr-o configuratie cu patru sau cinci locuri. Pielea cusuta manual completeaza cei aproape 10 metri patrati de insertii de lemn folosit la interior. Noile scaune sunt mai moi, ventilate si pot fi folosite pe post de fotolii de masaj. Totodata interiorul poate fi personalizat intr-o gama de 12 culori. Pasagerii din spate se mai bucura si de doua ecrane LCD de 10”, cu DVD player, porturi USB, conexiuni HDMI si sloturi SD. La nevoie, masina ofera si posibilitatea unui hotspot Wi-Fi pentru internet. Clientii pot opta si pentru un plafon panoramic, fara costuri suplimentare.
Touchscreen-ul de pe consola controleaza sistemul audio Naim cu 11 difuzoare, telefonul, sistemele de navigatie si deplasare, in timp ce pasagerii din spate pot accesa aceste setari printr-o telecomanda sau prin ecranele amplasate pe spatele scaunelor din fata. Pretul de pornire al noului Flying Spur va fi de 153.000 de euro.
Celelalte doua modele prezentate de Bentley la Geneva sunt Mulsanne 2014, care vine cu un nou sistem infotainment si GT Speed Convertible ce ofera un motor imbunatatit, W12 twin-turbo de 6 litri si 616 CP.
Bentley Mulsanne 2014 a primit insa mai multe modificari. Printre ele si o optiune Comfort Specification, care schimba tetierele, elementele de sprijin pentru picioare si adauga un suport pentru Ipad sau tastatura wireless, integrat in scaunele din fata. Interiorul ofera acum si perdele pentru cei care nu doresc sa fie priviti, suporti pentru maini si spatiu suplimentar de depozitare, alaturi de trei compartimente secrete. In portbagaj, clientii pot regasi un set de genti Schedoni.
In ceea ce priveste noul GT Speed Convertible, Bentley ofera o performanta superioara. Mai simplu, acceleratie de doar 4,4 secunde pana la 100 km/h. Viteza maxima de 3256 km/h ii asigura suprematia in segmentul decapotabilelor cu 4 locuri.