Audi a facut experimente cand a lansat A3-ul. Nemtii nu se asteptau sa aiba atat de mult succes. Intre timp, Sedanul A4 a evoluat, s-a schimbat de mai multe ori la fata si a ajuns cam prea cu nasul pe sus. Audi si-a dat seama ca lipseste ceva si a lansat la Salonul Auto de la New York noul A3 Sedan. Nemtii intra astfel pe segmentul limuzinelor compacte, de care s-au indepartat prin anii ’90.
Audi A3 Sedan va fi lansat oficial in Romania odata cu majoritatea tarilor din Europa, la inceputul lui septembrie. Audi a pastrat politica unui pret de baza agresiv pentru rivali: aproximativ 25.000 de euro. Masina va fi construita la vecinii nostri, in fabrica ungureasca din Gyor.
Noul Sedan A3 va ataca direct segmentul ocupat de Mercedes A-Klasse si BMW Seria 1. Daca fortam putin, chiar si CLA-ul se teme de noul A3. Audi a usurat insa mult noua varianta, care cantareste acum 1.205 kg. Motorul e si el ultrausor, cu doar 100 kg.
Audi A3 Sedan va fi disponibil in 3 variante de motorizare: doua pe benzina si un diesel. TDI-ul de 2 litri si 150 CP dezvolta cel mai mare cuplu, 320 Nm. Dieselul prinde suta in 8,4 secunde si atinge 213 km/h. Consumul e de doar 4,2 litri la suta. Prima varianta pe benzina e TFSI-ul de 1,4 litri si 140 CP. Sistemul COD poate dezactiva 2 din cei 4 cilindri, in functie de sarcina motorului, ceea ce ofera un consum de 4,7 l/100 km. Viteza maxima a acestuia e de 217 km/h.
Cea mai puternica varianta pe benzina e cea de 1,8 litri TFSI de 180 CP si 250 Nm. Un sprint 0-100 km/h se face in doar 7,3 secunde, iar viteza maxima e de 232 km/h. Motorul consuma 5,7 l/100 km. Transmisia poate fi manuala in 6 trepte sau S tronic, cu dublu ambreiaj, controlabila prin padele sau schimbator clasic. Distributia greutatii pe cele doua punti se face in raport 60% fata si 40% spate.
Designul noului A3 Sedan combina conceptul clasic in trei usi cu filosofia coupe. Linia dinamica “tornado” reprezinta partea centrala a felului in care a fost redesenata caroseria. Sedanul e acum mai lat cu 11 mm si cu 9 mai scund decat un A3 hatchback. Modificarile se vad la nivelul capotei, la barele de protectie, prizele de aer si grila frontala. In spate, eleronul a fost integrat in hayon iar stopurile sunt usor redesenate.
Aceeasi tehnologie LED, care a fost interzisa pe R8 in SUA e disponibila optional in Europa. Americanii trebuie mai intai sa schimbe o lege de peste 50 de ani ca sa se bucure de noile blocuri optice.
Nemtii au fost cat se poate de atenti la detalii, pentru interiorul Sedanului A3. Bordul e mai subtire, iar consola centrala e orientata usor spre sofer. Informatiile sunt afisate acum in format 3D. A3 Sedan foloseste sistemul MMI, cu ecran retractabil. Volanul vine in doua versiuni, cu 3 sau 4 spite si poate fi comandat in versiunea multifunctionala sau cu padele. Tot optional, soferul si pasagerul din fata se pot bucura de scaune sport.
Interiorul vine in 4 variante de culoare: negru, gri titan, bej Pashmina sau castaniu. Nu putea lipsi insa varianta S line sport, disponibila pentru nivelul de echipare Ambition. Ai de unde alege si cand vine vorba de tapiterie: stofa, piele ecologica, piele Milano sau Nappa si Alcantara. Pasagerii din spate au acum mai mult spatiu, datorita ampatamentului mai lung, de 2,64 metri. Si portbagajul a fost marit la 425 de litri. Daca e nevoie, bancheta din spate se poate rabata.
Sistemul modular de infotainment al noului sedan A3 e imprumutat de la actuala generatie, dar vine acum cu un hard SSD de 64 Gb si comanda vocala. Ecranul de 7” poate reda harti Google in format 3D. Audi nu a uitat de partenerul sau traditional pe partea de muzica si a integrat un sistem audio surround de 705 W, Bang&Olufsen, cu 14 difuzoare. Soferul se bucura de acelasi sistem Connect, prin care poate intra pe net cu ajutorul unui hotspot WLAN integrat. Diferenta o face viteza de conexiune insa, pentru ca noul sedan A3 poate folosi si standardul 4G LTE, ce permite download-uri cu pana la 100 Mb/s.
Sistemul Connect a fost imbunatatit si cu functia care afiseaza informatii despre locurile disponibile de parcare. Odata gasit un loc, sistemul de asistenta la parcare te poate face sa scapi de cosmarul zecilor de manevre. Sedanul are insa si cateva echipari de clasa premium: adaptive cruise control, ce pastreaza distanta optima fata de masina din fata pana la viteze de 150 km/h, sistemul de asistenta la schimbarea si pastrarea benzilor de mers si Audi pre-sense, care avertizeaza soferul in cazul unui accident iminent si poate frana automat pentru a evita coliziuni secundare.
Audi A3 Sedan nu va fi singura pe piata. Nemtii vor introduce si versiunea de top, Audi S3 Sedan, la cateva luni dupa lansarea A3-ului. Motorul va avea 300 CP si un cuplu de 380 Nm. Sedanul S3 poate atinge suta in doar 4,9 secunde (in cazul transmisiei automate) sau in 5,3 secunde (pentru varianta manuala).
Versiunea de perfomanta se poate distinge prin grila singleframe, prizele de aer, oglinzile exterioare, pragurile si eleronul specific. La interior, S3 Sedan poate oferi scaunele sport S, precum si un bord cu optica neagra 3D.