Cel mai de succes crossover al japonezilor de la Nissan, Qashqai, are deja 6 ani de “viata”, timp in care a trecut printr-un facelift si un upgrade. Dar a inceput sa-si arate varsta, iar japonezii pregatesc deja urmatoarea generatie.
Noua versiune Qashqai nu va fi deloc cuminte. Britanicii de la Autocar au aflat ca masina va primi motorizari mai puternice si va oferi o experienta diferita soferilor. Dar cel mai important, va avea un design care sa o mentina in prima linie a segmentului de piata.
La momentul aparitiei, Nissan Qashqai a dat startul CUV-urilor. “Am ajuns sa fim cunoscuti drept brandul crossover-elor si vrem sa continuam in aceeasi directie. Noul Qashqai trebuie sa fie nervos, cool si excentric ”, spune vicepresedintele Nissan, Andy Palmer. Japonezii vor sa impuna pe piata o masina care sa ofere aceleasi senzatii ca si Juke. “O masina monotona ar insemna pentru noi un dezastru”, a adaugat Palmer.
Din fericire, designerii japonezi au de unde sa se inspire. Conceptele prezentate in anii trecuti, Hi-Cross si Resonance vor fi puncte de plecare. “Ca si acestea, Qasqai va avea un design indraznet, taios si agresiv, indreptata nu neaparat spre formele organice si naturale ci, mai degraba spre tehnica si mecanica”, spune Palmer.
Asta inseamna ca vom vedea poate o versiune usor cumintita a desenului de mai sus, in care farurile si grila de pe Resonance vor fi pastrate, precum si profilul in valuri. Dimensiunile vor ramane apropiate de cele actuale (4,31m lungime, 1,78 latime si 1,60 inaltime). La interior insa, materialele folosite vor intra aproape de gama premium. Nu este exclus sa vedem si o implementare, macar partiala, a conceptului Friend-Me.
Modificarile nu vor creste prea mult pretul, din moment ce Qashqai, a fost inca de la inceput proiectat sa fie economic si profitabil, iar asta a lasat o marja destul de mare cu care Nissan se poate juca, mai spun cei de la Autocar.
Cand vine vorba de motorizari, cea mai mare schimbare o vom vedea in gama diesel-urilor, unde motorul aspirat de 1,6 litri va fi inlocuit de unul turbo de 1,2 litri. In schimb, cele mai puternice motoare pe benzina vor dezvolta 215 CP, mai mult chiar si decat Juke Nismo.