Producatorii de automobile Citroen si Peugeot, alaturi de Bosch, planuiesc sa dezvolte un nou sistem de propulsie pentru autoturisme menit sa reduca substantial poluarea si consumul de carburant.
Dispozitivul, care va fi introdus pe masinile de serie incepand cu 2016, va utiliza presiunea aerului comprimat intr-un spatiu de stocare pentru a dezvolta energia necesara punerii in miscare a masinii.
Sistemul hibrid pus la punct de cei doi producatori utilizeaza energia care, in mod normal, ar fi irosita. De exemplu, in timpul franarii, se acumuleaza energie cinetica, pe care ei au transformat-o in energie hidraulica, stocata intr-un acumulator de presiune. Acest lucru nu se intampla la masinile normale, energia de care discutam fiind pierduta sub forma de caldura la nivelul discurilor de frana.
Cantitatea de energie care poate fi stocata in acumulatorul de presiune depinde de dimensiunea sistemului. Odata ce presiunea din acumulator este eliberata, sistemul functioneaza in sens invers: gazul se extinde din nou, activand un motor hidraulic. Acesta preia energia pe care o furnizeaza autovehiculului prin intermediul transmisiei.
Reprezentantii Bosch declara ca, desi acumulatorul de presiune are o capacitate si o autonomie mai mici decat acumulatorii clasici Litiu-Ion, incarcarea acestora este mult mai rapida iar energia poate fi utlizata mult mai eficient.
Rezultatul implementarii acestei tehnologii pe autoturisme consta intr-o reducere de carburant si poluare cu pana la 30% in regim mixt, sau 45% in regim de condus urban. Concretizat in consum, masina voastra echipata cu viitorul sistem Bosch va “manca” doar 2.9l/100 km, in regim mixt.